دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

با قطعی شدن نمایش فیلم‌های «هوک»، «شماره ۱۰» و «های پاور»؛

چند فیلم‌ سینمایی کم مخاطب «فجر چهل و یکم» به همراه بهتری‌های «فجر چهلم» به تلویزیون می‌آیند

صدا و سیما

سینماپرس: مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل معاونت سیما از پخش تلویزیونی برخی آثار برگزیده دوره‌های اخیر جشنواره فیلم فجر در عید نوروز امسال خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدعلی غلامرضایی مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل معاونت سیما درباره پخش تلویزیونی آثار جشنواره فیلم فجر چهل و یکم گفت: سیما در راستای حمایت از هنر هفتم خاصه آثار سینمایی فاخر ایرانی که از کیفیت و جذابیت لازم و کافی برخوردارند و دارای مضامین و پیام‌های فرهنگی والا و ارزشمند هم هستند، برخی از این آثار را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن می‌برد. خبر خوب ما برای مخاطبان، پخش برگزیده‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی است. به این ترتیب که پس از مذاکرات انجام شده، حق پخش تلویزیونی فیلم‌های سینمایی «هوک»، «شماره ۱۰» و «های پاور» که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ شده‌اند را خریداری کردیم و در تعطیلات پیش رو برای اولین باز از شبکه‌های سیما اکران تلویزیونی خواهند شد.

وی افزود: در کنار فیلم‌های فوق، خرید حق پخش فیلم‌های سینمایی «بی رو»، «بدون قرار قبلی» و «تروا» نیز تاکنون قطعی شده است.

مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل از پخش فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» تولید شده رسانه ملی نیز خبر داد و گفت: این اثر که به زندگی شهیدان والامقام باکری می‌پردازد و در جشنواره فیلم فجر برنده ٥ سیمرغ و بهترین فیلم دوره چهلم شد، در جشنواره فیلم‌های سینمایی نوروز ١٤٠٢ نیز تقدیم مخاطبان می‌شود.

مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل همچنین از تدارک برنامه‌ای جدید در این معاونت با نام «جهانگرد» خبر داد که از نوروز ۱۴۰۲ مهمان خانه ایرانیان خواهد شد.

غلامرضایی گفت: این برنامه از نوروز ۱۴۰۲ و به همت اداره‌کل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما روی آنتن شبکه‌های مختلف خواهد رفت و مخاطبان را از زاویه‌ای نو با فرهنگ، آداب، سنن، روابط اجتماعی و … دیگر کشورها آشنا می‌کند.

وی ادامه داد: «جهانگرد» با ضرباهنگی مخاطب‌پسند و با تصاویری بدیع، قصد دارد روایت کلیشه‌ای غرب از کشورهای مختلف را به چالش بکشد و با روایتی بومی از دل هر یک از کشورهای مبدا، مخاطب ایرانی را با فرهنگ و جامعه آن کشورها آشنا کند.

مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل با بیان اینکه «این برنامه تلاش دارد مشترکات فرهنگی، دینی، اجتماعی و … را در ساختاری متشکل از تصاویر تأمینی به مخاطبان معرفی کند، خبر داد: «جهانگرد» به صورت موضوعی و از منظرهای متنوع به معرفی هر یک از کشورها می‌پردازد؛ برای نمونه در عید ۱۴۰۲، نوروز در کشورهای همجوار و در ایام ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم مردم ۶۰ کشور در این ماه عزیز به نمایش در خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.