چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

وزیر ارشاد:

همه آمارها نشانگر این مهم است که جشنواره‌ها تحولی جدی را در فضای جامعه به اجرا گذاشته و به شادی مردم کمک شایانی کرده است

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر ایجاد فضای شاد به واسطه جشنواره‌های مختلف فجر از هنرمندان حاضر در این جشنواره‌ها قدردانی کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری میزان گفت: برای افزایش و بالا بردن سطح نشاط به اجتماع جشنواره‌های متعددی طی ماه‌های اخیر برگزار کرده‌ایم و آمار نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر با حضور در جشنواره‌ها از اجرای آن‌ها استفاده کرده‌اند.

وی افزود: طبق گزارشات ارسال شده، این جشنواره‌ها در تمام مراکز استان‌ها توانست با جذب مردم صف‌های طولانی برای استفاده از برنامه‌هایشان را داشته باشند. جشنواره تئاتر به گونه‌ای مورد استقبال قرار گرفت که برخی از بینندگان برای تماشای نمایش‌ها روی زمین نشستند و در جشنواره موسیقی فجر ۳۰ هزار نفر مخاطب فقط در تهران برای تماشای کنسرت در سالن‌ها حضور پیدا کردند.

اسماعیلی تاکید کرد: همه آمارها نشانگر این مهم است که جشنواره‌ها تحولی جدی را در فضای جامعه به اجرا گذاشته و به شادی مردم کمک شایانی کرده است و از سوی دیگر ماه‌های رجب و شعبان و به دنبال آن نوروز همگی در راستای تحول در فضای جامعه با برنامه‌های دولت همراه شده است.

وی در مورد تاثیر برنامه‌های به اجرا گذاشته شده در حوزه مد و لباس نیز اظهار کرد: برنامه‌هایی برای ارائه محصولات مد و لباس اسلامی به منظور رفاه حال جامعه در نظر گرفته شده که هم اکنون در مصلای امام خمینی (ره) در حال ارائه امکانات است. در این نمایشگاه لباس‌های ایرانی و اسلامی با قیمت‌های مناسب و ۲۵درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود که از نظر کیفیت نیز کالای مناسب برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

اسماعیلی به تسهیلات ارائه شده از سوی دولت اشاره و بیان کرد: هدف ما حمایت از تولیدکنندگان است و در این راستا تسهیلاتی برای کمک در اختیار تولیدکنندگان قرار دادیم؛ این تسهیلات می‌تواند راهگشایی بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان باشد.

وی درباره اختلاف پلتفرم‌ها و ساترا خاطرنشان کرد: اختلافات بین پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی با ساترا بزودی مرتفع خواهد شد و در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد. این مهم را با کمک ضوابط در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یک نشست در هفته آینده بین صدا و سیما و ساترا انجام خواهد شد. امیدواریم به واسطه قانون هرچه سریعتر مشکلات برطرف شود و ابهامی نیز به وجود نیاید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.