چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

با برگزاری انتخابات و تعیین اعضای هیئت مدیره؛

«انجمن فعالان کتاب دیجیتال» رسما آغاز به کار کرد

کتاب دیجیتال

سینماپرس: انتخابات انجمن فعالان کتاب دیجیتال با حضور نماینده مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و مدیران، نمایندگان شرکت‌ها، موسسات و ناشران فعال در حوزه نشر دیجیتال کتاب کشور برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، این انجمن فعالان با هدف هم افزایی فعالان و توسعه بازار و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهد داشت.

در این انتخابات فعالان حوزه کتاب دیجیتال با آراء خود، اعضای هیئت مدیره انجمن فعالان کتاب دیجیتال را مشخص کردند.

بر این اساس دامون آذری، علی محمدپور، حمیدرضا شربتیان، مجید شریفی، راضیه هاشمی، محسن نادری و علی غیوری به ترتیب آرا به عنوان هیئت مدیره این انجمن انتخاب شدند.

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولیت و ماموریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شکل‌گیری تشکل‌های حوزه دیجیتال با این مرکز است.

پیش از این نیز ۲ مجمع فعالان دیجیتال اسلامی و مجمع فعالان دیجیتال حوزه کودک و نوجوان با محوریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی شکل گرفته است.

انجمن فعالان کتاب دیجیتال مانند انجمن‌های دیگر مرتبط با وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی علاوه بر خدمات به اعضا و رفع موانع فعالیت فعالان این حوزه با همکاری نهاد دولت و مرکز ملی فضای مجازی، می‌تواند پیشنهاد دهنده قوانین و آیین نامه‌های این حوزه باشد.

تدوین نشدن قوانین و آیین نامه‌ها، نبود حمایت‌های دولتی، تبلیغات و ناآشنایی عموم جامعه با کتاب دیجیتال از مشکلات و معغضلات حوزه کتاب دیجیتال است که این انجمن تلاش می‌کند تا در رفع آنها بکوشد.

تشکل‌ها همیشه سبب اتفاقات مثبت برای حوزه فعالیت آن انجمن بوده‌اند. هم‌افزایی بازیگران هر حوزه‌ای باعث اتفاقات مثبتی می‌شود که در انجمن‌های قدیمی‌تر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.