شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر:

نگذاشتیم چراغ جشنواره زیر عداوت‌ها خاموش شود!

مجتبی امینی در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مراسم اختتامیه این رویداد بیان داشت: روزگار در چهل و چند سال گذشته همواره به کام جشنواره و طرفدارانش نبوده است. گاهی موشک‌باران و گاهی سوگ‌های جمعی کام سینما را تلخ کرده است اما نه بزرگان و نه جوانان اجازه ندادند چراغ جشنواره خاموش شود. ما هم همان شوق را در دل داشتیم و نگذاشتیم چراغ جشنواره زیر عداوت‌ها خاموش شود.

به گزارش سینماپرس؛ مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که مدیریت او در این دوره از جشنواره انتقادات بسیاری را به همراه داشت در مراسم اختتامیه به روی صحنه آمد و با قرار گرفتن در پشت تریبون بیان داشت: در ایستگاه پایانی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر و پس از مسیری سخت و تلاشی شبانه روزی به شما سلام می‌گویم و پیش از آغاز سخن واجب می‌دانم از همدلی و همراهی شما با مهمترین رویداد فرهنگی و هنری ایران تشکر کنم. این جشنواره مولود راستین انقلاب و ستاره‌ای است که در آسمان این مرزوبوم می‌درخشد. خانه روشن ما که دل در گرو سینما داریم با این جشنواره پیوند خورده است.

وی ادامه داد: روزگار در چهل و چند سال گذشته همواره به کام جشنواره و طرفدارانش نبوده است. گاهی موشک‌باران و گاهی سوگ‌های جمعی کام سینما را تلخ کرده است اما نه بزرگان و نه جوانان اجازه ندادند چراغ جشنواره خاموش شود. ما هم همان شوق را در دل داشتیم و نگذاشتیم چراغ جشنواره زیر عداوت‌ها خاموش شود.

امینی افزود: باور داریم باید اعتبار سینما و سینماگران را پاس داریم. خوشحالم که این دوره را برگزار کردیم گرچه دوره‌ای پرتلاطم بود. سینمای ایران همیشه باید متنوع باشد. دلمان می‌خواست به رسم احترام میزبان همه خانواده سینما باشیم اما به خواسته و تصمیم دوستان احترام می‌گذاریم و کوشیدیم میزبان شایسته‌ای باشیم. پرونده این دوره بسته شد اما استقبال از این دوره، تاریخ خوبی را رقم زد از حمایت وزیر ارشاد و همراهی آقای خزاعی و همراهی ستاد برگزاری جشنواره سپاسگزارم. امید که خورشید سینمای ایران همچون گذشته درخشان و تابان باشد.

بعد از سخنان دبیر جشنواره و پخش کلیپ مربوط به بخش بین‌الملل، شهیدی‌فرد پشت تریبون قرار گرفت و گفت: آقای امینی اشاره به نیامدن بازیگران و سینماگران کردند من می‌گویم خم به ابرو نیاوردید، آنها خیلی زود برمی‌گردند. گویا عده‌ای نیاز به استراحت دارند. البته مدل برخی استراحت‌ها فرق دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.