شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

تعدادی از آثار خوب برای معرفی به «مراکز تولید فیلم» فهرست شده‌اند تا در آینده مورد «اقتباس» قرار گیرند

یاسر احمدوند در نهمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سینماپرس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباط میان حوزه نشر و کتاب و سینما را گسترده دانست و گفت:‌ تعدادی از آثار ارزشمند حوزه کتاب برای معرفی به مراکز تولید فیلم فهرست شده‌اند تا در آینده مورد اقتباس سینمایی قرار گیرند.

یاسر احمدوند در گفت وگو با ایرنا در حاشیه بازدید از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره ارتباط میان کتاب و آثار سینمایی گفت:‌ ارتباط بین حوزه نشر و کتاب و سینما وثیق است، برخی آثار خوب سینما اقتباس و برگرفته از حوزه ادبیات بودند، در جاهای مختلف دنیا هم اتفاق افتاده است. گاهی آثار خوب ادبی تبدیل به نسخه و برداشت‌های مختلف توسط کارگردان‌های متفاوت و متعدد شده است، در کشور ما هم این نوع آثار را می‌بینیم.

احمدوند افزود: در کشور ما هم آثار ادبی خوبی وجود دارد که برخی از آنها به آثار نمایشی تبدیل شده‌اند و برای برخی هم هنوز این اتفاق نیفتاده است. البته زمنیه مناسبی وجود دارد که باید این کتاب ها شناسانده و معرفی شوند تا به سینما کمک کنند.

اعطای جایزه به موضوع «کتاب» در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: بخشی از معرفی آثار و همچنین نویسندگان رمان و ادبیات به عهده ما است، با همکاری بخش سینمایی قدم‌هایی برداشته شده است تعدادی از آثار خوب برای معرفی به مراکز تولید فیلم فهرست شده‌اند تا در آینده مورد اقتباس قرار گیرند.

احمدوند گفت: به غیر از اقتباس، کتاب، فضای کتاب‌خوانی و کتابخانه که در فیلم دیده شود حضور کتاب را در زندگی مردم ترویج می‌کند. استفاده از کتاب به عنوان یکی از نمادهای جذاب برای مردم در سینما می‌تواند به فرهنگ کتابخوانی کمک کند، ما هم از آثاری که به این موضوع توجه می‌کند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جایزه کتاب سال با حضور رئیس‌جمهوری گفت: این جایزه ۴۰ سال قدمت دارد و معتبر است تلاش می‌کنیم در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم هم به موضوع کتاب فکر کنیم و بررسی می‌کنیم که به آثاری که در حوزه کتاب است جایزه بدهیم.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ش بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.