یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶

مدیرکل هنرهای نمایشی:

«تئاتر» تحریم پذیر نیست/در این «جشنواره تئاتر فجر» ثابت کردیم که دل ما با شهرستانی‌هاست

سخنرانی کاظم نظری در مراسم افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر این که در جشنواره تئاتر فجر یک پوست اندازی اتفاق افتاده است، گفت: امسال ۸۶ درصد تمام تولیدات جشنواره شهرستانی هستند. در حالی که در گذشته این‌طور نبود. همچنین امسال نیروهای جوان حضور پررنگ‌تری داشتند.

به گزارش سینماپرس، کاظم نظری که روز شنبه، هشتم بهمن برای تماشای نمایش مضحکه عجایب المخلوقات به تئاتر شهر آمده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره ارزیابی‌اش از جشنواره بیان کرد: هشت روز پرشوری را پشت سر گذاشتیم و اتفاقات خوبی رقم خورد. در این مدت اجراهای خوبی داشتیم و علاقه مندان هنرهای نمایش سالن های ما را گرم کردند.

وی با اشاره به این‌که جشنواره تئاتر فجر جزو جشنواره های مطرح دنیاست، اظهار داشت: این جشنواره ۴۱ دوره را پشت سر گذاشته پر از تجربه و معرفی است. علاوه بر هنرمندان کشورمان گروه‌های مطرح دنیا هم در جشنواره حضور داشتند و ارتباط خوبی با مردم برقرار کردند.

نظری با اعلام این خبر که ۸۶ درصد تمام تولیدات جشنواره امسال شهرستانی هستند، توضیح داد: امسال نیروهای جوان حضور پررنگی داشتند. در حالی که قبلا بیشتر پیشکسوت ها بودند. الان یک پوست اندازی در جشنواره اتفاق افتاده است و قشر جوان ما بیشتر حضور دارد.

دل ما با شهرستانی هاست

وی افزود: یکی از ماموریت هایی که خودم برای مرکز هنرهای نمایش طراحی کرده بودم، میدان دادن به نیروهای شهرستانی بود. خودم شهرستانی هستم و تئاتر را در شهرستان شروع کردم. می دانم این بچه ها چقدر زحمت کشیدند که خودشان را عرضه کنند. موظفم به بچه های شهرستان کمک کنم. هرچند می دانم که کاری که باید انجام دهم نیاز به زمان دارد. در این جشنواره ثابت کردیم که دل ما با شهرستانی هاست. اگر در تهران بگردید متوجه می‌شوید، اکثر کسانی که در تهران کار کردند خودشان زمانی شهرستانی بوده اند.

تئاتر تحریم پذیر نیست

نظری با تاکید بر این که تئاتر تحریم پذیر نیست، بیان کرد: در هر دوره و مقطعی در دنیا هیچ وقت جماعت تئاتری خودش را تحریم نمی کند. همه عزیزانی که نبودند شاید کار نداشتند شاید شرایطش را نداشتند. به هر حال در اتاق ما به روی همه باز است. همه می توانند کار کنند و ما همه حمایت خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.