دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

گفتگوی سینماپرس با رکورددار طراحی جلوه های ویژه در جشنواره فیلم فجر؛

«آرش آقابیک» با ۶ فیلم در جشنواره/ اگر قرار باشد در این جشنواره سیمرغ بگیرم قطعاً برای «یادگار جنوب» و «بعد از رفتن» است

آرش آقابیک

سینماپرس: آرش آقابیک طراح جلوه های ویژه سینما از حضور ۶ فیلمش در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خبر داد و گفت: امسال هم همانند سال های گذشته خوشبختانه پرکار بودم و با شش فیلم در جشنواره حضور دارم و هنوز سیمرغ برایم اهمیت دارد و جایزه گرفتن را دوست دارم و امیدوارم که بتوانم نظر مثبت هیأت داوران را جلب کنم و یک بار دیگر سیمرغ جشنواره را شکار کنم چرا که جایزه گرفتن در هر شرایطی شیرین است.

برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم های سینمایی «رگ خواب» و «خفگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امسال با فیلم های سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی، «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی، «یادگار جنوب» ‌به کارگردانی پدرام دوماری و حسین پور امیری، «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان» و «چرا گریه نمی کنی؟» به کارگردانی امیررضا معتمدی در جشنواره حضور دارم.

وی ادامه داد: فیلم های «بعد از رفتن» و «یادگار جنوب» پروژه های به شدت سنگینی بودند به نحوی که اگر قرار باشد در این جشنواره سیمرغ بگیرم قطعاً برای این دو فیلم است! در فیلم سینمایی «یادگار جنوب» ما در فضاهای لانگ شات زیادی فضاسازی های برفی، بارانی و طوفانی داشتیم که شاید کمتر نمونه آن در سینمای ایران وجود داشته باشد. همچنین در فیلم «بعد از رفتن» نیز کارهای زیادی انجام شد که از جمله آن ها بندبازی، آتش بازی، طناب بازی و... بود و همچنین در این فیلم نیز فضاسازی های برفی و بارانی به صورت حرکتی داشتیم که کار دشواری بود.

آقابیک افزود: بقیه فیلم ها فضاسازی های معمولی و سبک تری داشتند و از این نظر فکر نمی کنم از منظر جلوه های ویژه میدانی چندان بتوانند نظر هیأت داوران را جلب کنند اما من همانند سایر کارهایم از جان و دل برای همه فیلم ها تلاش کردم تا به بهترین نحو کارشان به ثمر برسد.

این سینماگر جوان در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای جلوه های ویژه میدانی در کشورمان علیرغم تمامی کاستی ها روز به روز در حال پیشرفت است و ما رسماً هیچ چیز از کشورهایی که خود را صاحب صنعت سینما می دانند کمتر نداریم. این اتفاق قطعاً مرهون و مدیون زحمات یکایک اهالی سینما است که با تمام وجود برای رشد و اعتلای هنر هفتم در کشور گام بر می دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.