جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

معاون امور هنری وزارت ارشاد:

امروز عرصه‌ فرهنگ و به خصوص «صحنه‌ مقدس تئاتر» صحنه‌ای است از یک «جنگ تمام عیار فرهنگی»

محمود سالاری

سینماپرس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشت: امروز عرصه‌ فرهنگ و به خصوص صحنه‌ مقدس تئاتر خود یک سنگر جدی برای مبارزه است.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام محمود سالاری آمده است: بار دیگر به روزگاری رسیدیم که در یک ضیافت بی بدیل فرهنگی به استقبال تکرار یکی از صفات خداوند بی همتا و لایزال برویم: «خلق زیبایی» که همواره مورد توجه و لطف حضرت حق بوده است و رکن هستی بر زیبایی دوستی ِ او بنا شده.

«زنده باد» و «جاوید همتتان» می‌طلبد شکوه و جلالی که با تلاشی کم نظیر و درکی شاینده در این دوران توسط هنرمندان تئاتر سربلندِ کشور عزتمندمان ایران به صحنه رسیده و در جهادی کم رقیب، حرکت و سرعت قطارش تضمین شده و حتی چند ایستگاه هم تا مقصد به آن اضافه شده است.

امروز عرصه‌ فرهنگ و به خصوص صحنه‌ مقدس تئاتر خود یک سنگر جدی برای مبارزه است. صحنه‌ای است از یک جنگ تمام عیار فرهنگی که سربازان جان برکفش که خانواده‌ی سختکوش، فهیم وکم توقع تئاترند با دستان خالی مقابل شمشیرهای آخته‌ دشمنِ تا دندان مسلح که از همه چیز در این جبهه به مثابه‌ی سلاح استفاده می‌کند، ایستاده‌اند و خیال تسلیم شدن ندارند.

امروز مردم فهیم کشور باید به حوزه‌های فرهنگی برای رشد، برای مقاومت، برای پیروزی و برای اثبات حقانیت خود به جهان جدی تر نگاه کنند و مسئولین مرتبط با این عرصه ها باید فضا را برای این نگاه جدی تر و این شکل توسعه یافته از مشارکت عمومی در فرآیندِ توسعه‌ فرهنگی کشور آماده تر کنند. بر ذمه‌ی ماست که دستان سربازان جبهه‌ی تئاتر را پُرتر کنیم و اجازه ندهیم که بی سلاح بجنگند.

بی‌شک این یک مطالبه‌ بر حق از طرف تئاتر می تواند باشد که تجلی حقانیت آن حضور چشمگیر، عاشقانه، سنجیده و مدبرانه‌ی هنرمندان تئاتر کشور در چهل و یکمین دوره از جشنواره‌ی تئاتر فجر در جلوه‌ای داخلی و بین‌المللی است؛ در دوره‌ای که به نظر می‌رسد می‌تواند نخستین گام از فراز تازه‌ زیستِ این جشنواره و نو شدن اهداف آینده سازش باشد.

خداوند زیباست، زیبایی آفریده و زیبایی را دوست دارد. خوشا به سعادتتان که در این جشن پر شکوه فرهنگی تا این حد زیبا ظاهر و حاضر شده اید و نگاه باریتعالی را به خود جذب کرده‌اید.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن به دبیری کوروش زارعی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.