چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

«جشنواره تجسمی فجر» علاوه بر کمیّت به کیفیت هم نیازمند است/امسال جشنواره‌ای در شان جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت

عبدالرضا سهرابی

سینماپرس: عبدالرضا سهرابی: امسال با توجه به شرایط خاصی سیاسی اجتماعی کشور نمی‌توانیم بگوییم بی تاثیر بوده و موجب التهاباتی در بحث چگونگی برگزاری جشنواره تجسمی فجر و زمان برگزاری و جمع‌آوری آثار پیش آمد اما کارها در نهایت به نحو احسن پیش رفت که جزئیات آن در نشست خبری هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، جشنواره امسال با جشنواره‌های سال‌های گذشته متفاوت است. همواره از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید دشمنان و آن‌ها که ناامید از منفعت‌طلبی‌های خود در این کشور اسلامی شده بودند تمام تلاش خود را برای عنادورزی و ضربه بر کشورمان به کار گرفتند اما هربار انقلاب، سربلند از میدان بیرون آمد. این معاندت‌ها در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هنری بوده ازاینرو جشنواره‌های فجر نیز همواره مورد اینچنین هجمه‌هایی بوده‌اند و کار هنر اینجا علاوه بر صرفِ هنر، کاری جهادی نیز محسوب می‌شود و هنرمندان از یک سو به هنر و از سویی به تعهد و پاسداری از انقلاب اهتمام داشته‌اند.

امسال را می‌توان یکی از آن سال‌های چالشی و نیز امتحانی برای هنرمندان راستین قلمداد کرد که در این مقطع می‌توانند با درایت و آگاهی این گذار را نیز پشت سر بگذارند. در بین جشنواره‌های هنری فجر، جشنواره هنرهای تجسمی نیز به جهت فعالیت و مشارکت هنرمندان و به دنبال آن روند رونق بازار هنرهای تجسمی و گالری‌ها و رویدادهای تجسمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سهم قابل توجهی از هنرمندان در این حوزه به کار و فعالیت حرفه‌ای اشتغال دارند و اینجا آگاهی و بصیرت برای این بخش از جامعه هنری نقشی کلیدی را ایفا می‌کند تا فارغ از دسیسه‌های دشمنانی که اصلا کاری با دغدغه‌های مادی معیشتی ایشان ندارند، به فعالیت‌های هنری خود ادامه دهند.

در همین خصوص گفتگویی اجمالی با عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که در ادامه ویراسته‌ای از آن، پیش روی شما قرار می‌گیرد:

«جشنواره تجسمی فجر» علاوه بر کمیّت به کیفیت هم نیازمند است/امسال جشنواره‌ای در شان جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت

*حوادث اخیر بی‌تاثیر نبود اما در نهایت کارها به نحو احسن پیش رفت

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز رضایت از میزان کم نظیر استقبال هنرمندان بخصوص در شهرستان‌ها از پانزدهیمن جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال با توجه به شرایط خاصی سیاسی اجتماعی کشور نمی‌توانیم بگوییم بی تاثیر بوده و موجب التهاباتی در بحث چگونگی برگزاری جشنواره تجسمی فجر و زمان برگزاری و جمع‌آوری آثار پیش آمد اما کارها در نهایت به نحو احسن پیش رفت که جزئیات آن در نشست خبری هفته آینده منتشر خواهد شد.

وی افزود: جای خرسندی است که با این وجود، حضور بسیار خوب و فعال هنرمندان در این دوره نشان از شعور و آگاهی هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی دارد.

* ۷ لغایت ۲۸ بهمن‌ماه بخش نمایشگاهی و ۵ اسفند اختتامیه

سهرابی اعلام کرد: انشالله پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۷ لغایت ۲۸ بهمن‌ماه در بخش نمایشگاهی و به تاریخ ۵ اسفند اختتامیه این دوره از جشنواره را خواهیم داشت.

* «طوبای زرین» «قله‌ها» «ویژه» سه بخش اصلی جشنواره امسال

مدیرکل جشنواره تجسمی فجر توضیح داد: به امید خدا جشنواره امسال در سه بخش «طوبای زرین» «قله‌ها» و بخش «ویژه» که در محل موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود، انجام می‌پذیرد.

*حضور هر ۳۲ استان برای اولین بار در این دوره

وی افزود: لازم به ذکر است که بخش «تجسم هنر» را داریم که مخصوص استان‌ها است که به صورت بسیار بسیار ویژه و برای اولین بار هر ۳۲ استان کشور در این دوره حضور یافته‌اند. این مهم علاوه بر تلاش همکاران در ستاد جشنواره تجسمی فجر و آقای زرابندیان که اینجا جا دارد واقعا از زحماتشان تقدیر و تشکر کنم، حضور فعال و گسترده هنرمندان استان‌ها قابل اهمیت است که واقعا سنگ تمام گذاشتند و این باعث شد که ما تمرکز بیشتری بر مقوله هنرهای تجسمی در استان‌ها داشته باشیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شاید دشمنان نقشه خوبی کشیده باشند اما در محاسباتشان به جِد اشتباه کردند چراکه مردم ایران را به درستی نشناخته‌اند که نقشه آنان را نقش برآب کرده و می‌کنند.

*امسال آثار استانی بسیار باکیفیت و سطح بالا هستند

سهرابی در آخر گفت: انشالله امسال جشنواره‌ای در شان جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت و این را بدانیم که جشنواره علاوه بر کمیّت به کیفیت هم نیازمند است. جالب است بدانید امسال آثار استانی آثاری بسیار باکیفیت و سطح بالا هستند و از این بابت بسیار خرسندیم.

«جشنواره تجسمی فجر» علاوه بر کمیّت به کیفیت هم نیازمند است/امسال جشنواره‌ای در شان جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.