سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

مجید شاه‌حسینی:

روزمرگی سینمای کشور موجب مسکوت ماندن حرف‌ها و خاطرات است/خاطرات شفاهی و مکتوب «زن انقلاب اسلامی» باید به فیلم تبدیل شود

مجید شاه حسینی

سینماپرس: پژوهشگر و مدرس در حوزه سینما با بیان اینکه سینما امروز به زن مسلمان کنش‌گر انقلابی بدهکار است، گفت: سینمای ما امروز به زن مسلمان کنش‌گر انقلابی با بن دندان بدهکار بوده چرا که مطالبات در این حوزه صورت نگرفته‌است.

به گزارش سینماپرس، مجید شاه‌حسینی در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در کارگاه های آموزشی و سلسله نشست‌های تخصصی که در سالن ۳ سینما فلسطین برگزار شد؛ اظهار کرد: پدیده نامبارک شهرت بازی و سلبریتی‌گری باید متوقف شود چرا که با این رویداد در واقع چهره حقیقی و واقعی زن مسلمان انقلاب اسلامی را در سینما شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مادامی که چهره‌های تراز اول در سینما نشان داده‌نشود کاری از پیش نخواهد رفت، افزود: نسب درست زنان و مردان در جامعه از خانواده آغاز شده و به دانشگاه و جامعه امتداد می‌یابد و این مقوله سبب برون رفت از مشکلات خواهدشد.

پژوهشگر و مدرس در حوزه سینما تاکید کرد: برگزاری و تشکیل کارگاه‌هایی در این نوع جشنواره‌ها برای شناسایی و معرفی و مطالبه گری و بررسی نیازها و خواسته‌های زن کنش‌گر انقلاب اسلامی امری ضروری و مهم به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان‌ کرد: خاطرات شفاهی و مکتوب زن انقلاب اسلامی باید به فیلم تبدیل شود تا ارزش و شخصیت زنان در جامعه آشکار و مشاهده شود.

شاه‌حسینی اذعان داشت: عدم مطالعه دقیق و درست در روزمرگی سینمای کشور موجب مسکوت ماندن حرف‌ها و خاطرات است، بنابراین مطالعه باید هدفمند و نظام‌مند باشد تا شاهد پیشرفت و دیده شدن زن کنش گر انقلاب اسلامی باشیم.

وی یادآور شد: کشورهای مقاومت به دنبال الگویی مناسب و اسلامی از یک زن کنش‌گر مسلمان هستند و باید این زمینه در سینماها و فیلم‌های ایرانی نمود داشته باشد تا بتوانند از آن بهره برداری و الگوگیری کنند.

پژوهشگر و مدرس در حوزه سینما تاکید کرد: زنان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان زن کنش‌گر مورد بررسی و توجه قرار گیرند.

وی بیان داشت: متاسفانه دوران طاغوت، زن در سینما شخصیت نداشته و به هویت و جسم و روح او توجه نمی‌شد و همه چیز در ظاهر خلاصه شده و از زنان بهره کشی می‌شد.

شاه حسینی گفت: درک و شناخت درست از زنان و دختران کنش‌گر انقلاب اسلامی باید با بازی‌های مختلف بر پرده سینما آمده چرا که این موضوع پژواک بسیاری را در جامعه به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.