جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

وزیر ارشاد:

بدخواهان ملت ایران با همه وجود تلاش می‌کنند مانع فعالیت های دولت خدمتگزار شوند!

گردهمایی مستندسازان با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: وزیر فرهنگ در جمع پرشور مردم شهرستان جیرفت استان کرمان با اشاره به تشییع باشکوه شهدای گمنام که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سراسر کشور برگزار شد گفت: جلوه بزرگی که در استقبال باشکوه مردم در این مراسم نورایی مشاهده شد، در شرایط کنونی حماسه‌ای بزرگ از سوی ملت ایران به شمار می‌رود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر استانی خود امروز (پنجشنبه ۹ دی‌ماه) در سفر به شهرستان‌های جنوب شرقی استان کرمان در همایش «یادمان ولایت» شهرستان جیرفت که به مناسبت بزرگداشت ایام تبعید مقام معظم رهبری به این شهرستان در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هرساله در جیرفت برپا می شود، حضور پیدا کرد.

تمامی ارکان دولت مردمی، خود را سرباز رهبر معظم انقلاب اسلامی و خادم مردم می دانن

دشمن همواره برای ایجاد دوقطبی سازی و شکاف در جامعه ایرانی توطئه می‌کند و جامعه ایرانی را با تروریسم رسانه‌ای و ابزار تحریف و دروغ ناامید کنند

اسماعیلی در این مراسم گفت: تمامی ارکان دولت مردمی خود را سرباز رهبر معظم انقلاب اسلامی و خادم مردم می دانند، رییس جمهور مکتبی و انقلابی نیز با تاسی به دوستان شهیدش همچون حاج قاسم سلیمانی خود را سرباز رهبری و خادم مردم می داند. به همین خاطر است که دشمنان قسم خورده ملت ایران طی چند ماه اخیر با به‌کارگیری تمامی عناصر و امکانات به دنبال کارشکنی خدمتِ خادمان مردم هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان آنکه دشمن همواره برای ایجاد دوقطبی سازی و شکاف در جامعه ایرانی توطئه می کند، گفت: بدخواهان ملت ایران به دنبال آن هستند تا اقشار مختلف مردم را مقابل هم قرار دهند و با همه وجود تلاش می‌کنند مانع فعالیت های دولت خدمتگزار شوند و جامعه ایرانی را با تروریسم رسانه‌ای و ابزار تحریف و دروغ ناامید کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه دشمن با ابزار های مختلف به دنبال کُندکردن حرکت نیروهای انقلابی برای پیشرفت جامعه ایرانی است، گفت: با یاری خداوند، مسیر نورانی خدمت به مردم را با به‌کارگیری و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه خواهیم داد. زیرا مردم ایران محکم و استوار پای آرمان های امام راحل، انقلاب اسلامی و شهدا ایستاده اند.

وزیر فرهنگ در ادامه به تشییع باشکوه شهدای گمنام که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سراسر کشور برگزار شد، اشاره کرد و گفت: جلوه بزرگی که در استقبال باشکوه مردم ایران از تشییع پیکر شهدای گمنام در شهرها و روستاهای سراسر کشور مشاهده شد، حماسه ای بزرگ از سوی ملت ایران محسوب می‌شود که بار دیگر نشان داد که چطور مردم با آرمان های بزرگ نهضت اسلامی مجددا بیعت کردند زیرا مردم به خوبی می‌دانند که مسیر انقلاب اسلامی به سمت رستگاری در حال حرکت است.

اسماعیلی با تقدیر از ساخت بنای رفیع یادمان ولایت در شهر جیرفت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های پیش از پیروزی انقلاب، مدتی را در جیرفت تبعید شدند و مردم بابصیرت و مهمان نواز این شهر، در اقدامی ارزشمند هر ساله این حضور و خاطرات آن را با برپایی چنین مراسماتی گرامی می دارند.

خاک حاصلخیز جیرفت در تربیت بزرگان فرهنگ و هنر، پیشتازی این خطه در فرهنگ و تمدن را رقم زده است

اسماعیلی همچنین با گرامیداشت جایگاه جیرفت در نهضت انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) شصت سال قبل، در سال ۱۳۴۱ و در ایام فاطمیه نهضت انقلابی خود را آغاز کردند؛ انقلابی که از این جهت فاطمی الحدوث شد و شصت سال با عشق به ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) تداوم پیدا کرد تا حسینی البقا باشد.

منش رهبران انقلاب اسلامی تایید می‌کند؛ انقلاب ایران، انقلابی فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی سیزدهم با اشاره به رویکرد فرهنگی و اخلاقی رهبران انقلاب اسلامی گفت: امام و شاگردان ایشان همواره نگاه روشنی به رشد آموزه‌های اخلاقی در ایران داشته‌اند. از حضرت امام(ره) که خود نظریه‌پرداز، نویسنده، فیلسوف، عارف و فقیه بودند تا حلقه اول یاران ایشان همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر و به ویژه رهبر معظم انقلاب همگی شخصیت‌های فرهنگی اند که از این جهت انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است.

وزیر فرهنگ با یادآوری ایام تبعید رهبری معظم انقلاب در جیرفت، گفت: رژیم شاه تصور می کرد با تبعید یاران امام می تواند جلوی تحقق انقلاب اسلامی را بگیرد اما خداوند نور خود را گسترش داد و تبعید یاران امام زمینه آگاهی مردم مناطق مختلف کشور نسبت به نهضت امام(ره) را فراهم کرد.

اسماعیلی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب در سال های پیش از انقلاب در کنار زندان و تبعید در ایرانشهر و جیرفت، لحظه ای از فعالیت های سازنده غافل نبودند؛ چنان که در مشهد و در مسجد کرامت و مسجد امام حسن(ع) چراغ انقلاب را روشن نگاه داشتند.

وی با بیان این که رهبری معظم انقلاب در سال های پس از پیروزی انقلاب همه وجود خود را وقف آرمان های انقلاب اسلامی کردند، گفت: ایشان پس از رحلت امام(ره) پرچمدار کاروان انقلاب اسلامی شدند و کشتی انقلاب را از بحران ها و فتنه‌های مختلف داخلی و بین المللی عبور دادند.

امروز جمهوری اسلامی در راس تحولات جهانی قرار گرفته و تلاش چندین ساله دشمنان غربی، عربی و عبری ایران در تضعیف جبهه مقاومت سوریه، عراق و لبنان با هدف ناکامی انقلاب در منطقه نقش بر آب شده است

اسماعیلی ادامه داد: روزهای دشوار و تلخ حضور تروریست‌ها در سوریه و عراق با تدبیر رهبری معظم انقلاب و جان‌فشانی سپهبد شهید سلیمانی به پایان رسید تا امنیت منطقه در پرتو اجرای راهبری های داهیانه رهبر عزیز انقلاب حفظ شود.

وی در پایان تصریح کرد: امشب برای تجلیل از چنین رهبر، امام و پیشوایی گرد هم آمده‌ایم؛ رهبری که با اتکا به منبع لایزال الهی و خلوص و جهاد مستمر، پرچم انقلاب اسلامی را در اهتزار نگاه داشته‌اند و انشاالله این پرچم را به صاحب اصلی انقلاب تقدیم خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.