دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

دبیر شانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت»:

ورودی به دبیرخانه «جشنواره سینما حقیقت» معیاری برای میزان تولید مستند در کشور است/مجموعه آثار جذاب و خوب است!

محمد حمیدی مقدم در نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

سینماپرس: دبیر جشنواره سینما حقیقت گفت: ۲۸ فیلم از استان‌های مختلف کشور در سینما حقیقت حضور دارند و ما یک رنگ آمیزی متنوع از رسوم و اقلیم داریم.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی مقدم دبیر شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت در برنامه صبح بخیر ایران مطرح کرد: یکی از اتفاقات فرهنگی هنری کشور که این روزها رقم می‌خورد، برگزاری جشنواره سینما حقیقت است. این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند کشور هست که هرساله برگزار می‌شود.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی مستند ایران سینما حقیقت گفت: با لطف خداوند در شانزدهمین جشنواره مستند سینما حقیقت از بیستم تا بیست و چهارم نمایش فیلم‌ها را در پردیس سینمایی ملت خواهیم داشت و ان‌شاءالله مراسم پایانی و اختتامیه این جشنواره روز جمعه و در تالار وحدت خواهد بود.

او در خصوص استقبال شرکت کنندگان از جشنواره، تعداد آثار رسیده و آثاری که به نمایش در می‌آید توضیح داد: خوشبختانه ما چیزی حدود ۱۵ تا ۱۶ درصد افزایش درخواست داشتیم، البته این‌ها نمی‌تواند میزان تولید مستند را در کشور نشان بدهد، اما معمولا ورودی به دبیرخانه جشنواره سینما حقیقت معیاری برای میزان تولید مستند در کشور است.

حمیدی مقدم می‌گوید: خوشبختانه به میزان قابل توجهی فیلم‌های ارسالی بازدید شد، چیزی حدود ۱۲ فیلم در بخش جایزه شهید آوینی، ۱۵ فیلم در بخش فیلم‌های بلند، ۱۵ فیلم در بخش نیمه بلند و ۱۹ فیلم در بخش فیلم‌های کوتاه، انتخاب شدند. همچنین فکر می‌کنم مجموعه آثار جذاب و خوب است زیرا علاقمندان سینمای مستند می‌توانند در این چند روز با آن ارتباط بگیرند و تماشا کنند.

حمیدی مقدم ادامه داد: من می‌توانم این نوید را بدهم که جشنواره حقیقت امسال یک نقطه عطف است. زیرا تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربه و پویانمایی که یکی از مهم‌ترین مراکز تولید فیلم مستند در کشور است، یکی از اهدافی است که ما در سازمان سینمایی و زیرمجموعه مرکز گسترش داشتیم.

او افزود: توجه ویژه سینما حقیقت به استان‌ها و نقاط مختلف کشور بود که خوشبختانه ۲۸ فیلمساز و ۲۸ فیلم از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور در بخش مسابقه امسال سینما حقیقت حضور دارند و ما یک رنگ آمیزی متنوع از رسوم، بافت شهری و اقلیم داریم و این تنوع در جشنواره امسال کاملا مشهود است.

حمیدی مقدم در ادامه صحبت‎های خود گفت: سال‌های قبل روالی داشته‌ایم برای بچه‌هایی که می‌آمدند و مخاطب ما بودند کارگاه‌هایی را طراحی می‌کردیم، تا در آن‌ها شکل، ساختار قوی و محکم ارتباط با مخاطب، بحث‌هایی مانند متن نویسی، چگونگی بحث مصاحبه، مستندهای تک نفره که درحال حاضر بسیار رایج هستند را در یک جا با یک گروه کمی هدایت می‌کردیم.

او در خصوص تماشای آثار به صورت مجازی و عمومی افزود: عموم مردم می‌توانند در سامانه‌ای که در سایت مرکز گسترش و جشنواره قرار داده شده است رجوع کنند تا آثار را به صورت خرید یا با تخفیف‌های ویژه استفاده کنند یا به صورت حضوری در جشنواره حضور پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.