چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

واکنش «پرس تی‌وی،» نسبت به اقدام «شرکت ماهواره‌ای یوتلست»؛

از پا نخواهیم نشست/این مرحله را نیز تبدیل به فرصتی نو برای فعالیت‌های خود خواهیم کرد

شبکه پرس تی وی

سینماپرس: پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی، شرکت ماهواره‌ای یوتلست نیز پخش این شبکه را قطع کرد.

به گزارش سینماپرس، پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی، شرکت ماهواره‌ای یوتلست نیز پخش این شبکه را قطع کرد. در پی این موضوع شبکه پرس تی وی بیانیه‌ای ارایه داده که در آن آمده است:

«پس از آنکه اتحادیه اروپا در ۱۴ نوامبر گذشته، در اقدامی آشکارانه ضدایرانی، دست به تحریم شبکه انگلیسی‌زبان خبری پرس تی‌وی زد، شرکت فرانسوی یوتل‌ست نیز پخش ماهواره‌ای اخطار قطع برای این شبکه ارسال کرد.

از نگاه ما، اقدام خصمانه یوتل‌ست و در درجه اول، اتحادیه اروپا تنها یکی از حلقات زنجیره اقداماتی است که برای خاموش‌کردن تنها صدای مردم ایران در فضای رسانه‌ای انگلیسی‌زبان طراحی شده است. تجارب زیسته ما در پرس تی‌وی، از آغاز فعالیت این شبکه از سال ۲۰۰۷ تاکنون، از مراحل مختلفی از حذف سکوهای پخش کابلی و ماهواره‌ای از سوی نهادهای تنظیم‌گر و شرکت‌های سرویس‌دهنده اروپایی نشان دارد.

مسدودشدن حساب‌های کاربری در پلت‌فرم‌های اجتماعی از توئیتر گرفته تا فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب و حتی توقیف دامنه. com وب‌سایت پرس تی‌وی از سوی وزارت دادگستری آمریکا و نیز تحریم کارمندان و مدیران این شبکه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و اتحادیه اروپا نیز بخشی دیگر از همین پرونده تروریسم رسانه‌ای است. کمااینکه مجری، مستندساز و خبرنگار ارشد ما، مرضیه هاشمی نیز در راستای همین حرکت منسجم و طرح‌ریزی‌شده، در آمریکا بازداشت شد و تحت رفتارهای غیرانسانی و منافی همان حقوق‌بشری قرار گرفت که طراحان و عاملان این اقدامات دم از آن می‌زنند. اکنون به‌خوبی آگاهیم که فرایند منازعه اروپا و آمریکا با شبکه پرس تی‌وی به بالاترین سطح خود رسیده و روشنگری این شبکه درباره واقعیت جامعه ایران چیزی نیست که کشورهای اروپایی تاب آن را داشته باشند.

این همان اروپایی است که میزبانی سخاوتمندانه شبکه‌های پرشمار معاند با جمهوری اسلامی ایران را به عهده گرفته و در برابر موج نفرت‌پراکنی، تفرقه‌افکنی، انتشار فیک‌نیوزها و تئوریزه‌کردن خشونت و قتل‌های فجیع و متوحشانه مخالفان از سوی اغتشاشگران ایران سکوت می‌کند و سازماندهی رسانه‌ای آموزش و ترغیب آنان به خرابکاری و آشوب در خیابان‌های شهرهای ایران با هدف به‌مخاطره‌افکندن امنیت شهروندان ایرانی، تحریک گروه‌های تجزیه‌طلب و حمایت زیرکانه از تروریست‌های خارجی را که این شبکه‌ها دنبال می‌کنند، نادیده می‌گیرد و نام آن را آزادی بیان می‌گذارد.

اتخاذ استانداردهای دوگانه در برخورد با آزادی بیان و به‌ویژه مسائل حقوق‌بشری از سوی اتحادیه اروپایی که هنوز مهر استعمارگری و جنایات حقوق‌بشری در کشورهای آفریقایی و آسیایی را بر پیشانی دارد دیگر به امری عادی تبدیل شده است؛ به‌ویژه امروز که اعضای مهمش خود درگیر اعتراضات و اعتصابات گسترده‌اند. جز این انتظار نمی‌رفت که این اتحادیه به‌جای پرداختن به انبوه مسائل و مشکلات و نقض حقوق‌بشر از سوی کشورهای عضوش، به پرونده‌سازی و ایراد اتهامات واهی به یک شبکه ایرانی مشغول شود و شرکتی چون یوتل‌ست را نیز مجبور به حذف پرس تی وی از سیستم پخش ماهواره‌ای نماید. اتحادیه اروپا می‌داند که پرس تی‌وی شبکه‌ای است که تصویر واقعی اروپا را به خودش و جهانیان نشان می‌دهد و با سیاه‌نمایی از ایران واقعی نیز مقابله می‌کند.

در پایان، ضمن محکوم‌کردن این اقدام ناقض آزادی بیان، سراسر سیاسی و مبتنی بر اتهامات واهی، به اتحادیه اروپا می‌گوییم که ما در پرس تی‌وی همچنان صدای بی صدایان خواهیم بود و در مسیر نشان‌دادن چهره واقعی عموم ملت ایران که نسبتی با اغتشاشگران موردحمایت حامیان خارجی ندارند، از پا نخواهیم نشست و این مرحله را نیز تبدیل به فرصتی نو برای فعالیت‌های خود خواهیم کرد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.