چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

حضور «وزیر ارشاد» در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی «دانشگاه الزهرا»؛

اسماعیلی: با یک سند تحولی کارم را شروع کردم و فصل به فصل و ماه به ماه این سند را بررسی می‌کنم!

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا گفت: متاسفانه عده‌ای معیشت هنرمندان را به بازی‌های سیاسی گره می‌زنند. آنان هنرمندان را تهدید می‌کنند و با فحاشی جلوی اجرای برنامه‌ها را می‌گیرند.

به گزارش سینماپرس، نشست پرسش و پاسخ دانشجویی امروز ۱۶ آذر، همزمان با روز دانشجو با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است.

اسماعیلی پس از شنیدن نظرات دانشجویان با بیان این که راه حل مسائل کشور گفتگو و صحبت کردن است اظهار داشت: دشمن دوست ندارد ما چنین جمع هایی داشته باشیم و با هم گفتگو کنیم. من باید سعه صدر داشته باشم و صحبت دانشجویان با سلیقه‌های مختلف را بشنوم.

وی افزود: در دولت جدید با یک وضعیتی در حوزه فرهنگ مواجه بودیم. خودم با نقدهای بسیاری مسوولیت این کار را پذیرفتم. بعد از گذشت ۱۵ ماه می گویم در بسیاری از بخش‌ها حرکت‌های جدید و مهمی رخ داده است.

اسماعیلی با اشاره این که در وزارت ارشاد مسوولیت بیش از ۱۸ حوزه موضوعی را بر عهده دارد بیان کرد: من با یک سند تحولی کارم را شروع کردم و فصل به فصل و ماه به ماه این سند را بررسی می‌کنم. مسیر حرکت ما مسیر روشنی است. بیش از ۹۵ فیلم سینمایی امسال مجوز ساخت گرفتند. سال قبل ۷۰ فیلم و امسال ۷۵ فیلم برای جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با بیان این‌که عده ای معیشت هنرمندان را به بازی های سیاسی گره می‌زنند توضیح داد: در ۴ ماهه اول امسال یعنی قبل محرم و صفر بیشترین حجم برنامه های هنر را داشتیم اما همزمان با اغتشاشات بسیاری از برنامه‌ها تعطیل شد. برخی هنرمندان را تهدید می کنند و با فحاشی جلوی کارش را می گیرند. به همین خاطر بخش مهمی از اصحاب فرهنگ و هنر ما دچار مشکل معیشتی شده‌ اند.

وی افزود: بهترین دوره ای که می شود همه مشکلات حوزه هنر را حل کرد همین دولت است. چون دولت متعهد به آزادی بیان و اهل گفتگو با هنرمندان است. سال ۹۸ دانشجویان و هنرمندان احکام قطعی در حال اجرا داشتند. حضرت آیت الله رییسی که رییس قوه قضاییه بودند نامه‌ای نوشتند و برای همه درخواست عفو کرد. هنرمندانی که امروز علیه نظام صحبت می کنند، بعضا عفوی های سال ۹۸ هستند. آنها احکام زندان های چهارساله و هفت ساله داشتند.

اسماعیلی اعتراض را حق دانشجو و مردم خواند و گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی را باید رعایت کنیم. ولی وقتی اعتراض می‌شود، عده ای سو استفاده می کنند. وقتی طرف با سلاح سرد و گرم به نیروی انتظامی حمله می کند دیگر اسمش اعتراض نیست و اغتشاش است. خود معترضان باید جلوی این اقدام را بگیرند و نگذارند از مطالبات مردمی ناامنی بیرون بیاید.

وی افزود: ما آماده حمایت از ایده‌های دانشجویی هستیم. دست ما به سمت گروه‌های دانشجویی و نخبگان دراز است. به ما در حوزه مدیریت فرهنگ کمک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.