سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

«جمهوری اسلامی ایران» هدف «تروریسم رسانه‌ای» است/انقلاب اسلامی ایران «نقش دین» را بار دیگر به جامعه یادآوری کرد!

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور

سینماپرس: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشریح وقایع اخیر ایران به نقش مخرب رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هدف تروریسم رسانه‌ای است و مداخله گران و رهبران سیاسی که به حمایت مادی از آشوب گران می‌پردازند؛ نقشی غیرسازنده دارند.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور که در رأس هیأتی بلندپایه برای شرکت در دهمین دور گفت‌وگوی بین الادیانی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و شورای جهانی کلیساها در ژنو حضور یافته است، در آیین افتتاحیه این دور از گفت‌وگوها سخنرانی خود را با موضوع «آینده جهان و نقش ادیان» ارائه داد و تاکید کرد: دین قدرت پاسخگویی به نیازهای بشر امروز را دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های مراکز دینی و نقش رهبران دینی در عصر امروز گفت: در جهان امروز نمی‌توان در خود و برای خود زیست. همکاری و تعامل رهبران ادیان یک ضرورت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ادیان، دین هراسی را امری به قدمت عمر ادیان دانست که در ادوار مختلف و به اشکال مختلف خود را نشان داده است.

وی اوج گیری اسلام هراسی را از زمان ظهور انقلاب اسلامی امری قابل پیش بینی خواند و اظهار داشت: در دوره‌ای که نقشی برای ادیان در جامعه قابل تصور نبود، انقلاب اسلامی ایران نقش دین را بار دیگر به جامعه یادآوری کرد.

جمهوری اسلامی ایران هدف تروریسم رسانه‌ای است

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور گفت‌وگوهای عمل گرایانه را لازمه گفت‌وگوهای عمیق و ریشه دار دانست و گفت: گفت‌وگو و دعوت، بدون تعهد به اقدامات عمل گرایانه موفق نخواهد بود.

وی نقش دبیر کل شورای جهانی کلیساها را در محکومیت تحریم‌ها و محکومیت توهین به پیامبر اسلام(ص) ستود و همکاری‌های شورای جهانی کلیساها را تا به امروز سازنده دانست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تشریح وقایع اخیر ایران پرداخت و به نقش مخرب رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هدف تروریسم رسانه‌ای است و مداخله گران و رهبران سیاسی که به حمایت مادی از آشوب گران می‌پردازند؛ نقشی غیرسازنده دارند.

دهمین دور گفت‌وگوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و شورای جهانی کلیساها با موضوع «بررسی بیش از بیست و پنج سال گفت‌وگو؛ نگاهی به گذشته، حال و چشم‌انداز آینده» (۱۴ آذرماه) با حضور هیأت عالی رتبه‌ای از جمهوری اسلامی ایران در سوئیس آغاز شد.

ریاست این هیأت ایرانی را حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان به عهده دارد. در این نشست، نمایندگان مسیحی از کشورهای رومانی، اندونزی، آمریکا، نروژ، سوئیس و آفریقای جنوبی نیز شرکت دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.