شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

«میدون» نمونه موفق یک کار رسانه‌ای در حوزه اقتصاد است

سید رضا فاطمی امین

سینماپرس: وزیر صنعت، معدن و تجارت، در اختتامیه فصل سوم برنامه تلویزیونی میدون گفت: برنامه میدون نمونه موفق یک کار رسانه‌ای در حوزه اقتصاد است.

به گزارش سینماپرس، اختتامیه فصل سوم مسابقه میدون شب گذشته جمعه دهم آذر با گردهمایی کارآفرینان سراسر کشور در برج میلاد برگزار شد. دراین مراسم سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، مهدی بلوکات قائم‌مقام شبکه سه، همچنین داوران برنامه در این سه فصل همچون علیرضا یونچی، مینا مهرنوش، علیرضا شیرمحمدی، امیر شکوهی نیا، حسین مصطفی زاده، محمدامین حاج کاظمیان، پرویزکرمی و علیرضا نبی حضور داشتند.

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در اختتامیه فصل سوم برنامه تلویزیونی میدون با تاکید بر اینکه برنامه میدون نمونه موفق یک کار رسانه‌ای در حوزه اقتصاد است، افزود: وقتی صحبت از کارآفرین می‌شود، معمولاً به محصول آن توجه می‌کنیم در حالی که آن کسب‌وکاری که کارآفرین ایجاد کرده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی خروجی اصلی فعالیت کارآفرین را راه‌اندازی کسب‌وکار دانست و ادامه داد: برای اینکه دلیل این اهمیت را درک کنیم، بهتر است بدانیم هر کشور چهار نوع ثروت شامل دارایی‌های خارجی، ثروت طبیعی، دارایی‌های فیزیکی و دارایی‌های نامشهود و سازمانی دارد.

کار کردن به اندازه نماز خواندن ارزشمند است

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: سرتاسر کتاب مقدس قرآن سه واژه «اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ» است که با هم تکرار شده است؛ اگر این سه کلمه کنار هم قرار بگیرد، بهشت را خواهیم داشت. به همین دلیل می توان گفت اولین شرط توسعه این است که بتوانیم و یاد بگیریم از یک نفر به یک گروه و یک مجموعه بزرگ تبدیل شویم. اگر یاد بگیریم کسب و کارهای خود را با همدیگر به اشتراک بگذاریم، موفق تر خواهیم بود و مسئله بعدی ایمان و باور قلبی است. اگر کسی به کاری و هدفی باور داشته باشد و روی آن صبر کند حتماً نتیجه آن را خواهد دید.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: اگر یاد بگیریم کار کردن به اندازه نماز خواندن مقدس و ارزشمند است، اتفاق بعدی رقم می خورد. افتخار می‌کنیم در کشورمان جوانان خلاق، شرکت های دانش بنیان و سرمایه فناوری داریم که هر روز پیشرفت می کند و کشور پر از فرصت های بسیاری برای کسب و کار های فناوری ایجاد ثروت است.
در بخشی از جلسه، بلوکات قائم مقام شبکه سه سیما گفت: برنامه میدون اگر موفقیتی داشته است، اصل و اساس آن حضور و مشارکت شما کارآفرینان می باشد. برنامه میدون عقبه ای پنج ساله دارد که به حوزه کارآفرینی و اقتصاد می پردازد و بیش از ۲۵۰ برنامه از شبکه سه سیما در سه فصل پخش شده است.

قائم مقام شبکه سه عنوان کرد: ارتباط کارآفرینان و اساتید و داوران مختلف حقیقتاً کمک کردند تا یک قاب متقاوتی را در رسانه ملی مشاهده کنید. البته در پس آن، اتاق های فکر، جلسات متعدد و بررسی های کارشناسی در خصوص این برنامه صورت گرفت تا این برنامه روی آنتن برود. از اساتید دانشگاه های تهران و سایر دانشگاه کارشناسی های مختلف کارآفرینان و شما عزیزانی که در تولید این برنامه مشارکت داشتند تشکر می کنم.

بلوکات اظهار کرد: برنامه میدون یکی از برنامه های موفق در قالب جدید در حوزه کارآفرینی طراحی شد، این برنامه طبق نظرسنجی‌هایی که صورت گرفت در چند دوره جزء برنامه های پر مخاطب رسانه ملی انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: بنا داریم این مسیر را با جدیت ادامه دهیم و تلاش می کنیم با جذابیت های بصری و برنامه سازی بهتر بتواند بدنه بیشتری از مردم را جذب کند، همین قلمرو گسترده مخاطب باعث می‌شود علاقمندان بیشتر در حوزه کارآفرینی با سرعت به این حوزه جذب شوند و یک حرکت ترویجی و تبلیغی داشته باشیم.

خطر ۸ میلیون شغل در کشور

شکوهی‌نیا داور برنامه میدون گفت: جهان دائماً در حال تغییر است، تغییر جزء لاینفک همه پدیده هاست اگر ما خودمان را برای تغییر آماده نکنیم یک روزی میرسد که همه متعجب می‌شویم که چرا برای این تغییر خودمان را آماده نکرده ایم.
وی ادامه داد: از امروز باید به فکر تغییرات باشیم چرا که در ۱۰ سال آینده خیلی از شغل ها تغییر کرده و عوامل متعددی همچون عوامل زیست محیطی و اجتماعی تاثیر گذار است و یکی از دلایل جدی این تغییرات تکنولوژی است. شما اگر آمار را بررسی کنید تقریبا از ۳۰ درصد مشاغل، ۶۰ درصد آنها به دلیل تکنولوژی تغییر می کند و ۵ درصد مشاغل کاملاً از بین می رود و می توان گفت از هر پنج شغل دو شغل از بین خواهد رفت.


شکوهی نیا عنوان کرد: جدا از نرخ بیکاری و بازار کاری که در کشور وجود دارد یک خطر جدی در بیخ گوش ماست و آن این است که ۸ میلیون شغل در کشور عزیزمان در خطر است. اگر امروز این جمع (کارآفرینان سراسر کشور) خودشان را برای یک خطر آماده نکند بعد از گذشت سه سال دیگر نمی‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرند. اگر نتوانیم با این خطر به‌صورت جدی برخورد کنیم احتمالاً با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، برنامه میدون یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب وکارهای برتر نوپا طراحی شده و با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه کسب وکار نوین از سال ۹۸ تا به امروز روی آنتن شبکه سه است. محمدحسین هاشمی گلپایگانی از ابتدا تهیه کنندگی این مسابقه را برعهده داشته و حامد سلطانی و ولی الله اشرفی در فصل های مختلف مجری این برنامه بودند که البته سری جدید با حضور ولی الله اشرفی روی آنتن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.