دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

رییس سازمان سینمایی خبر داد؛

جام‌جهانی ۲۰۲۲ در سینماها روی پرده نمی‌رود

 نمایش فوتبال در سینماها

سینماپرس: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن تشریح روند پیگیری‌های صورت گرفته برای نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینماها، تأکید کرد این برنامه با شرایط موجود منتفی است.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه آغاز به کار سینما «مهر شاهد» با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پیگیری‌ها برای اکران بازی‌های جام‌جهانی در سینماهای کشور توضیح داد: از حدود یک ماه پیش پیگیری‌هایی را انجام دادیم تا بتوانیم مسابقات جام‌جهانی را به‌صورت همزمان در سینماهای کشور اکران کنیم. موافقت‌های اولیه را هم گرفتیم و در شورای فرهنگ عمومی هم این برنامه مصوب شد. در کمیته فرهنگی هنری بازی‌های قطر هم مصوب شد، اما در نامه‌نگاری اخیر با وزارت کشور و مستند به بررسی‌های صورت گرفته، تصمیم‌گیری در این زمینه به شورای تأمین استان واگذار شد.

وی ادامه داد: بر این اساس هر استانی می‌تواند با توجه به شرایط حاکم بر استان، در این زمینه تصمیم‌گیری کند و مجوز نمایش بازی‌های جام‌جهانی در سینماهای آن استان را بدهد. اینگونه تصمیم‌گیری در این زمینه از اختیارات سازمان سینمایی خارج شده است و استانداری‌ها باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. نامه‌های مربوط به مدیران کل ارشاد استان‌ها هم ابلاغ شده و مشغول پیگیری هستند تا در استان‌هایی که شرایط فراهم است، بازی‌های جام‌جهانی در سینماها اکران شود. اگر شورای تأمین هر استان با این برنامه مخالفت کند، این بازی‌ها روی پرده نخواهد رفت.

رئیس سازمان سینمایی در عین حال گفت: از آنجایی که از همین فردا (دوشنبه ۳۰ آبان) بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران آغاز می‌شود و با توجه به آخرین پیگیری‌هایی که دوستان ما داشته‌اند، بازی‌های جام‌جهانی به‌صورت عمومی در سینماهای سراسر کشور اکرانی نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.