دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

محمود بصیری:

متاسفانه تلویزیون مثل جزیره‌ای شده که آدم های اهل هنر را اصلاً نمی‌شناسد!

محمود بصیری

سینماپرس: محمود بصیری می گوید، دلش برای بازیگری تنگ شده اما آدم باید شأن خود را حفظ کرده و هر کاری را نپذیرد. این بازیگر در این ارتباط به صورت مصداقی به نقش هایی اشاره می کند که به او پیشنهاد می شود اما بیشتر برایش خنده دار است تا بخواهد بپذیرد.

به گزارش سینماپرس، محمود بصیری که پیشتر از این نیز با گله اعلام کرده بود دیگر حاضر نیست با تلویزیون همکاری کند، در گفت و گویی با ایسنا درباره اینکه این روزها چگونه خودش را سرگرم می کند، دلش برای بازیگری تنگ شده است، ارزیابی اش از عملکرد صداوسیما چیست و پیشنهادهایی که برای بازیگری از سوی تلویزیون به او می شود، صحبت کرد.

این بازیگر ابتدا درباره پیشنهادهایی که از طرف تلویزیون به او می شود گفت: پیشنهاد خیلی زیاد است اما متاسفانه هیچکدام به درد من نمی خورد. قصه هایشان را که شنیدم خنده‌ام گرفت. حتی به یکی از کارگردان های تلویزیون گفتم، پسر جان مردم خودشان درد دارند. الان نیاز به یک چاشنی دارند تا خوشحالشان کند نه قصه های شما. فکر می کنید چه نقشی اخیرا برای من محمود بصیری در نظر گرفته باشند خوب است؟ یک دبیر ریاضی که همسرش سکته کرده و خودش هم بازنشسته شده است! آیا اصلا به من می آید که معلم باشم!؟

انقدر شبکه برای چیست می خواهند آبیاری کنند!؟

او سپس به ریزش مخاطبان تلویزیون اشاره و اظهار کرد: در شرایط فعلی اغلب مردم تلویزیون نگاه نمی کنند و بیشتر دنبال اخبار و برنامه های سیاسی هستند. متاسفانه مدام در تلویزیون کانال راه اندازی می کنند؛ آیا می خواهند آبیاری کنند!؟ باید برنامه سازی کنند نه اینکه مرتب شبکه جدید تاسیس کنند. دو شبکه داشته باشیم اما شیرین و به درد بخور باشد بهتر است. به برخی نویسندگانی که به من نقش پیشنهاد می دهند گفته ام، اولا این قصه ها به درد الان مردم نمی خورد، دوما که من دیگر در تلویزیون بازی نمی کنم‌ چون این رسانه از شأن خودش خارج شده است. تلویزیون قصه و کارگردان خوب می خواهد، افرادی مثل مرضیه برومند، مرحوم علی حاتمی، مسعود کیمیایی و ... که کاربلد هستند. الان هر کسی را می بینیم برای خودش تهیه کننده، کارگردان و بازیگر شده است!

وی تصریح کرد: تلویزیون آبروی این مملکت است که غذای روحی مردمش را تامین می کند و می تواند آنها را شاد کند. بیننده ای که با شبکه های تلویزیون خودمان اقناع نشود حتما به دنبال شبکه‌های ماهواره‌ای می رود. متاسفانه تلویزیون مثل جزیره ای شده که آدم های اهل هنر را اصلاً نمی شناسد؛ در حالی که وقتی اسمش رسانه ملی است باید هنرتان را در آن نشان بدهید. به عنوان مثال در ایام محرم همه شبکه ها با هم مدام مداحی و سخنرانی پخش می کنند. وقتی رئیس تلویزیون وارد نباشد، این اتفاق می‌افتد. حتی شبکه کودک هم برنامه مناسب کودکان پخش نمی کند.

بصیری در ادامه همین صحبتش تاکید کرد: بچه بودیم با چادر مادرمان در محرم هیات درست می کردیم. با این حرف ها خدای ناکرده قصد توهین به مداحان را ندارم. من هم مسلمانم، امام حسین (ع) را دوست دارم و در ایامی همچون محرم عزادار سیدالشهدا هستم اما حرفم روی کیفیت کارهاست. تلویزیون روزی خوب خواهد شد که رئیس تلویزیون بیاید بگوید مردم عزیز برنامه های ما را ببینید و عیب و ایرادها را به خودمان بگویید.

دلم برای بازیگری تنگ شده اما ...

این بازیگر پیشکسوت درباره اینکه این روزها چگونه خودش را سرگرم می کند و آیا دلش برای بازیگری تنگ نشده است؟ به ایسنا گفت: همچنان خودم را با دوچرخه ام سرگرم می کنم و مدام تحرک دارم. دلم هم برای بازیگری تنگ می شود اما با کارگردان و قصه خوب؛ وگرنه هرکاری که پیشنهاد می‌شود نباید قبول کرد. متاسفانه برخی سریال های قدیمی آنقدر از تلویزیون پخش می شوند که خاطره ها خراب می شود. ما هرکاری که می کنیم برای مردم است اما نباید آدم شأن خودش را پایین بیاورد. این روزها متاسفانه همه راجع به پول حرف می زنند و برای پول تعظیم می کنند اما برای من محمود بصیری پول اندازه یک شاهی هم ارزش ندارد. مادرم همیشه یک شعری می گفت «اندازه نگه دار که اندازه نکوست».

محمود بصیری صحبتش را اینگونه پایان داد: برای تمام مردم کشورم ایران آرزوی شادی و خوشحالی دارم، به خصوص در این شرایط ناآرام. بیایید برای هم خوب بخواهیم تا خوبی ها به خودمان برگردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.