یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

مدیر دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صدا و سیما:

به زودی با حضور رئیس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد

علیرضا قزوه

سینماپرس: مدیر دفتر موسیقی صدا و سیما گفت: به زودی با حضور رئیس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد و با چشم‌انداز مثبتی که به این موضوع شده، رو به افق روشنی در عرصه شعر و موسیقی گام خواهیم برداشت.

به گزارش سینماپرس، گردهمایی اهالی شعر و موسیقی رسانه ملی ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه با حضور وحید جلیلی، قائم‌مقام فرهنگی رئیس سازمان در امور فرهنگی، مسلم رحیمی قائم مقام معاون امور استان‌ها، محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و اهالی شعر و موسیقی از ۳۳ استان کشور در زیباکنار برگزار شد.

برنامه گردهمایی شاعران و موسیقی‌دانان به میزبانی رسانه ملی تلاش کرد فضایی را برای تبادل نظر و ارتباط فزاینده میان صاحبان تولید شعر و موسیقی و رسانه ملی فراهم کند. در این مراسم ضمن قدردانی از پیشکسوتان موسیقی گیلان، از ابوذر روحی خواننده، سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی، شاعر و حجت‌الاسلام‌ سعید نعیمی، تهیه‌کننده نماهنگ «سلام فرمانده» نیز قدردانی شد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر و موسیقی، وحید جلیلی قائم‌مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا گفت: قرآن شعرا را با این بیان که آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و خدا را بسیار به یاد داشتند به یاد می‌آورد و در ادامه تأکید می‌کند که آنها برای انتقام از ستمی‌ که در حق آنها و سایر مؤمنان شده (به نظم سخن و طبع شعر) به انتقام و دفاع برخاستند. این آیه مانیفست دگراندیشی در عرصه هنر است و شاید مفهوم این آیه را بتوان به کلیت هنر تعمیم داد.

وی افزود: گردهمایی شاعران و موسیقی‌دانان در شرایطی شکل گرفته است که گزمه‌ها و قرقچی‌ها در خیابان می‌آیند و دهانت را می‌بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم شهید، دوستت دارم اسلام و دوستت دارم انقلاب. جلیلی خطاب به حضار اظهار داشت: قرق‌شکنی از این فضای خفقان‌آلود که در آن بدویت کهنه و مدرن با همه وجود شکل گرفته کار شماست.

همچنین مراسم پایانی جشنواره شعر و موسیقی با عنوان تنفس صبح، با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیما گیلان، علیرضا قزوه، مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان و حسن خجسته عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما شامگاه جمعه ۲۰ آبان در زیباکنار برگزار شد.

به زودی با حضور رئیس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد

علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با قدردانی از حضور هنرمندان شعر و موسیقی تولید بیش از ۳۰۰ قطعه شعر از شاعران حاضر در جشنواره را یکی از مهمترین دستاوردهای این گردهمایی دانست و گفت: این آثار به مرور روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت و مخاطب با فضای متفاوتی از شعر روبه‌رو خواهد شد.

مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما این اتفاق را برگی از سند تحول موسیقی در رسانه ملی خواند و تصریح کرد: به زودی با حضور رئیس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد و با چشم‌انداز مثبتی که به این موضوع شده، رو به افق روشنی در عرصه شعر و موسیقی گام خواهیم برداشت.

حسن خجسته نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم اختتامیه بود. وی با اشاره به تأثیرگذاری راه‌اندازی رادیو پیام در تغییر ذائقه مخاطب و تمایل او به شعر و موسیقی گفت: مخاطب امروز مخاطب کاربر است و حق انتخاب دارد و با این اختیار احساس آزادی می‌کند از این رو در انتخاب موسیقی هم گزینه‌های مختلفی را مدنظر قرار می‌دهد و این اتفاق کار ما را سخت می‌کند.

در این مراسم ضمن قدردانی از پیشکسوتان شعر و موسیقی، اجرای ۴ قطعه موسیقی از جمله سرود جمهوری اسلامی ایران، قطعه ایران، میرزا کوچک خان با صدای علی چراغی و قطعه نیایش یزدان توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی به این مراسم رنگ و بوی دیگری بخشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.