سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

همایش تبیین «افق تحول ساترا» بدون حضور خبرنگاران برگزار شد؛

مقیسه: تقویت و هدایت تولیدات بخش خصوصی در راستای اولویت‌های محتوایی مورد نیاز جامعه محور تحول ساترا در حوزه محتوا است!

سعید مقیسه

سینماپرس: همایش تبیین افق تحول سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با حضور سعید مقیسه معاون سازمان صدا و سیما و رئیس ساترا، معاونان، مدیران و تمام کارکنان ساترا، روز گذشته در مجتمع فرهنگی شهید باهنر تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، همایش تبیین افق تحول ساترا روز گذشته، با حضور تمام مسئولان و کارکنان ساترا با هدف تبیین افق تحول ساترا تا سال ۱۴۰۵ برای تحول در محورهای مورد تاکید طرح تحول صدا و سیما، شامل تحول در رویکردها، تحول در محتوا و تحول در ساز و کارها برگزار شد.

سعید مقیسه رئیس ساترا در این همایش به تبیین سرفصل‌های افق تحول ساترا پرداخت و گفت: یکی از محورهای تحول ساترا، تحول در رویکردها است. در این محور، حرکت به سوی یکپارچگی راهبردی و الزام به هم‌افزایی میان رسانه ملی و بخش خصوصی، هم‌افزایی در تنظیم‌گری با سایر نهادهای مرتبط و تقویت سواد تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر میان عموم مردم، کارشناسان و مسئولان مورد تاکید است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا، خاطرنشان کرد: محورهای تحول ساترا در حوزه محتوا شامل استقرار نظام نظارت در چهارچوب معیارهای محتوایی صدا و سیما، تقویت و هدایت تولیدات بخش خصوصی در راستای اولویت های محتوایی مورد نیاز جامعه، تسهیل‌گری و شتاب‌دهی به تولید و انتشار محتوای سالم در فضای مجازی، توسعه نظارت قبل از انتشار به همه آثار حرفه‌ای سکوهای نمایش ویدئوی درخواستی و ارائه خدمات رسانه‌ای مستقیم به کاربران اعم از فهرست جامع و اعلان (نوتیفیکیشن) است.

مقیسه: تقویت و هدایت تولیدات بخش خصوصی در راستای اولویت‌های محتوایی مورد نیاز جامعه محور تحول ساترا در حوزه محتوا است!

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) در پایان با عنوان کردن محورهای تحول در سازکار ساترا تاکید کرد: تعامل حداکثری با عوامل تولید، ایجاد شبکه بزرگ نظارت مردمی، توسعه عدالت رسانه‌ای و مقابله با انحصار در بخش خصوصی و توسعه حمایت‌های موثر در کنار اقدامات بازدارنده از جمله محورهای تحول ساترا است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.