یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

معضلات اقتصادی اهالی فرهنگ و هنر و انفعال نهادهای پاسخگو؛

مسیر اشتباه در صندوق اعتباری هنر و امضای تفاهم نامه با کانون اتومبیل رانی!

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: در حالی که طی سال های اخیر روز به روز سفره اهالی فرهنگ و هنر به ویژه سینماگران در حال کوچک تر شدن است و بخش کثیری از هنرمندان نسبت به شرایط زندگی سخت و طاقت فرسای خود گلایه دارند، صندوق اعتباری هنر که یکی از وظایفش حمایت های معیشتی به اهالی فرهنگ و هنر است به جای در نظر گرفتن بن های تهیه ارزاق، کمک های نقدی و سبدهای کالا و ... به تازگی تفاهم نامه ای با کانون اتومبیل رانی برای برگزاری مسابقات رالی امضا کرده است.

به گزارش سینماپرس ماه ها است که هیچ خبری از پرداخت کمک هزینه های معیشتی از سوی صندوق اعتباری هنر نیست؛ این اتفاق در حالی است که همچنان حوزه فرهنگ و هنر با رکود چشمگیر روبرو است و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در بیکاری و خانه نشینی به سر می برند و طبیعتاً در شرایط سیاسی کاری و بی تعهدی نهادهای صنفی، وظیفه دستگاه ها و نهادهایی مانند صندوق اعتباری هنر حمایت همه جانبه از آن ها است تا بتوانند در این شرایط سخت اقتصادی روزگار بگذرانند.

بعد از خبر امضای تفاهم نامه صندوق اعتباری هنر با کانون اتومبیل رانی برای انجام کارهایی همچون برگزاری مسابقات رالی خانوادگی هنرمندان، دوره های آموزشی کانون اتومبیل رانی، صدور گواهینامه بین المللی خودرو و... این پرسش برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر به وجود آمد که آیا مسئولان صندوق اعتباری هنر و در رأس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا این حد از مشکلات شدید معیشتی اهالی فرهنگ و هنر بی اطلاعند که در این شرایط اقدام به امضای چنین تفاهم نامه ای کرده اند؟

آیا بهتر نبود مسئولان صندوق اعتباری هنر به جای آنکه در پی انجام کارهای شوآف گونه ای مانند امضای تفاهم نامه با کانون اتومبیل رانی باشند با شهرداری وارد مذاکره می شدند و تفاهم نامه ای امضا می کردند تا اعضای شان بتوانند به صورت ماهیانه اقلامی را از فروشگاه های زنجیره ای شهروند که متعلق به شهرداری است به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه دریافت کنند؟

آیا مدیران صندوق اعتباری هنر نمی توانستند با دولت وارد مذاکره شده و درخواست اختصاص مبالغ کمک معیشتی به اعضای شان را داشته باشند؟ آیا شایسته تر نبود که سبدهای کالا با کمک دستگاه های دیگر تهیه و در میان یکایک اعضای صندوق توزیع می شد؟

سینماپرس امیدوار است مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف این صندوق را به مدیران آن گوشزد کنند و جلوی اتلاف بودجه و زمان در این نهاد را گرفته و تدبیری عاجل اندیشه کنند تا صندوق اعتباری هنر بتواند نیازهای اساسی معیشتی اهالی فرهنگ و هنر را تأمین کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.