یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

در بیانیه‌ای با امضای بیش از هزار نفر از فعالان هنر و ادبیات کشور مطرح شد؛

حفظ «جمهوری اسلامی» را بر خود واجب می‌دانیم و تا پای جان این بنیان مبارک را پاس‌ می‌داریم

جمهوری اسلامی ایران

سینماپرس: جمعی از فعالان حوزه هنر و ادبیات کشور درپی حوادث اخیر، در بیانیه ای با بیان اینکه تلاش برای شکستن امنیت کشور بازی تکراری و از پیش باخته دشمنان ایران است، اعلام کردند تا پای جان بنیان مبارک جمهوری اسلامی را پاس می داریم.

به گزارش سینماپرس، متن این بیانیه که به امضای بیش از هزار نفر از فعالان هنر و ادبیات کشور رسیده است، به این شرح است؛

۱- در روزهای تلخ گذشته و پس از درگذشت یکی از دختران عزیز این سرزمین، شاهد حوادث سازماندهی‌شده و رویدادهای تأثربرانگیزی در برخی نقاط کشور بودیم. ضمن همدردی با همه خانواده‌های داغ‌دیده، تأکید می‌کنیم اشاعه دروغ و بهتان، تلاش برای شکستن امنیت، بمباران اخبار جعلی یا پراکندن آمیخته‌های فتنه‌انگیزی از حق و باطل و نیز آسیب‌رساندن به جان و مال و ناموس مردم، بازی تکراری و ازپیش‌باخته دشمنان ایران‌زمین است و هرگز رنگی از دلسوزی برای این مردم نداشته و نخواهد داشت.

۲- حفظ جمهوری اسلامی که حاصل مجاهدت و ازخودگذشتگی اقشار گوناگون مردم و عرق‌ریزان روحی اندیشمندان و هنرمندان این کهن‌سرزمین است را بر خود واجب می‌دانیم و تا پای جان این بنیان مبارک را پاس‌ می‌داریم. یقین داریم که مثل همیشه بدخواهانی که خواب پریشان تجزیه این کهن‌بوم‌وبر را در سر می‌پرورانند، با پاسخ محکم غیورمردان و شیرزنان این سرزمین، روبه‌رو خواهند شد.

۳- نیک می‌دانیم که در ساختارها و سازوکارهای نظام مردم‌سالار ما نیز امکان خطا هست و اگر با بهره‌گیری از متخصصان، به‌سازی شیوه اجرای قوانین و چاره‌اندیشی مدبرانه مسائل بحث برانگیز فرهنگی-اجتماعی پیگیری نشود، مسئولان مربوطه باید جواب‌گوی این مردم شریف و خون پرسشگر شهیدان باشند. همچنین گسترش بسترهای گفتگو و آزاداندیشی از نیازهای جدی کشور برای انسجام و همدلی بیشتر است. ما اهالی هنر و ادبیات مطالبه این امور را بخش مهمی از وظیفه پاسداری از جمهوری اسلامی عزیز می‌دانیم.

۴- دامن زدن به ناامیدی نسبت به آینده و متوقف کردن پیشرفت ایران از مهم‌ترین سیاست‌های بدخواهان ایران ماست. ما وظیفهٔ خود می‌دانیم امیدواری واقع‌گرایانه مبتنی بر ظرفیت‌ها و داشته‌ها را گسترش داده و مقابل این تهدید جدی بایستیم چرا که ایران عزیز خانه‌ٔ ماست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.