یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

سیروس همتی:

سال آینده بازنشسته می‌شوم/بازیگری باعث شده بتوانم فضای خشک ریاضی را با هنر و عشق به دانش‌آموزان انتقال دهم

سیروس همتی

سینماپرس: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بازیگری باعث شده بتوانم فضای خشک ریاضی را با هنر و عشق به دانش‌آموزان انتقال دهم.

به گزارش سینماپرس، سیروس همتی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من مجموعه کتاب داستانی خود را تحت عنوان «ننه کاراته» را به چاپ سوم رساندم که شامل ۸ داستان طنز است. علت نامگذاری این کتاب به دلیل لقب یکی از همسایه‌های دایی من بود که پیرزنی ۷۰ ساله بود. او زمانی که ما از در کوچه بازی می‌کردیم از ما می‌خواست تا برویم و وقتی نمی‌رفتیم از پنجره طبقه اول به کوچه می‌پرید و دنبال ما می‌دوید و به همین دلیل به او ننه کاراته می‌گفتیم.

همتی ادامه داد: در کتابی که نوشتم ننه کاراته به آقایان و بانوان در کوچه آموزش ورزش‌های رزمی می‌دهد و آن‌ها را آماده می‌سازد. داستان‌های کتاب من در کنار این مسئله می‌گذرند.

وی افزود: من در حال حاضر دبیر ریاضی هستم و سال آینده بازنشسته می‌شوم؛ من در نازی‌آباد، علی‌آباد و جوادیه تدریس می‌کنم و در منطقه ۱۶ فعالیت دارم. در کنار این شغل نویسندگی، بازیگری، نمایشنامه نویسی و کارهای مشابه انجام می‌دهم.

او اظهار داشت: خوشبختانه من توانسته‌ام با استفاده از بازیگری تاثیر بیشتری در کلاس‌های درسی خود داشته باشم؛ به لطف این حرفه می‌دانم در کجای کلاس قرار بگیرم، از چه لحنی استفاده کنم، چه نگاهی داشته باشم و چگونه رفتار کنم.

بازیگر سینما گفت: بازیگری باعث شده بتوانم فضای خشک ریاضی را با هنر و عشق به دانش‌آموزان انتقال دهم. زمانی که به معلمان ریاضی قدیمی فکر می‌کنم تنها ریاضی را به شکلی سخت و خشک به یاد می‌آورم، اما اکنون توانسته‌ام این مفهوم را برای دانش‌آموزانم تغییر دهم.

همتی افزود: من در کودکی همکلاسی مرحوم علی سلیمانی بودم و با یکدیگر به کانون آموزشی سینما و تئاتر رفتیم. معروف‌ترین نقش من به فیلم سینمایی مارمولک برمی‌گردد، اما پروژه نیسان آبی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

او اظهار داشت: من دو فرزند دارم و ۹۲ دانش‌آموز نیز در مدارس دارم؛ فرزندان من بهار و نگار نام دارند که دوقلو هستند. نام دخترانم را از شعر مولانا برداشتم و انتخاب کردم.

وی گفت: اگر می‌توانستم بخشی از زندگی خود را تغییر می‌دادم این کار را نمی‌کردم چرا که باور دارم همه‌چیز به درستی اتفاق افتاده است. من فکر می‌کنم سختی‌های زندگی درس‌های بزرگی برای انسان دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.