شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

در سن ۹۶ سالگی؛

«ویکتوریا دانشور» درگذشت

ویکتوریا دانشور

سینماپرس: محمدحسین دانایی، خواهرزاده زنده‌یاد جلال‌آل احمد به رسانه‌ها اعلام کرد: ویکی خانم، پنجشنبه شب ۲۱ مهرماه از دنیا رفتند.

به گزارش سینماپرس، ویکتوریا دانشور (خواهر سیمین دانشور) پنجشنبه، ۲۱ مهرماه از دنیا رفت. این خبر توسط محمدحسین دانایی (خواهرزاده زنده‌یاد جلال آل احمد) به رسانه‌ها اعلام شد. او گفت: ویکی خانم، پنجشنبه شب ۲۱ مهرماه از دنیا رفتند.

ویکتوریا دانشور تنها بازمانده دانشورها، در خرداد ۱۳۰۵ به دنیا آمد، پنج سال از سیمین دانشور کوچک‌تر بود. او بعد از درگذشت سیمین مدتی در خانه این داستان‌نویس که حالا خانه‌موزه شده است، زندگی می‌کرد.

پیش از این مهری بیرانوند، پرستار ویکتوریا دانشور خواهر سیمین دانشور، درباره وضعیت سلامتی او به خبرنگار ایرنا گفته‌بود: او در سی‌سی‌یو بیمارستان یاس بستری است. شب گذشته دکتر وضعیت او را بررسی کرد و گفت که تغییری در شرایط جسمانی او شکل نگرفته است، دکتر گفت که وی هشیاری ندارد و به دلیل کهولت سن از شبی که به اورژانس برده شده، هیچ امیدی نیست.

این پرستار با اعلام اینکه پزشک‌ها حتی یک درصد هم امید به بهبود ویکتوریا دانشور ندارند، بیان کرده‌بود: خانم دانشور اگر از دستگاه جدا شود از دنیا می‌رود، زیرا فقط قلبش با کمک دستگاه می‌زند، از نظر سلامتی هیچ مشکل دیگری ندارد.

به گفته پرستار ویکتوریا دانشور، او از نظر جسمانی در سلامت به سر می‌برد و مشکلی از نظر قند، فشار خون و چربی نداشت و فقط به دلیل کهولت سن در آن شرایط قرار گرفته‌است.

نظرات

  • کیمیا رحمانی ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۱۴:۴۷
    0 0
    چه انسان های ارزشمندی روحشان شاد یادشون گرامی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.