چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

امیر مهریزدان مطرح کرد؛

می‌خواهیم روی مرز تکنیک و محتوا بایستیم

امیر مهریزدان

سینماپرس: مدیر مرکز تولیدات مستند و تلویزیونی سوره با اشاره به طرح‌ها و مستندهای جدید این مرکز بیان کرد که بنای جدی دارند تا به حوزه آسیب های اجتماعی هم ورود کنند.

به گزارش سینماپرس، امیر مهریزدان مدیر مرکز تولیدات مستند و تلویزیونی سوره درباره اینکه تا چه حد در مجموعه مستندهای این مرکز به بحث آسیب‌های اجتماعی و دیگر موضوعات ورود خواهند کرد به مهر گفت: ما با جدیت بنا داریم به آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم. اتفاقاً از آنجایی که کیفیت هنری کار هم برای مان مهم است، پیشنهادش از طرف ما وجود دارد اما اگر تیم سازنده‌ای که بتواند این کار را به بهترین نحو انجام دهد پیدا نشود حرف ما به این زودی مصداق پیدا نمی‌کند.

نسبت به مستندهای اجتماعی بی‌میل نیستیم

وی اضافه کرد: این به معنای بی‌میلی ما نیست بخش مهمش این است که ما می‌خواهیم روی مرز تکنیک و محتوا بایستیم و هم تیم خوبی را پیدا کنیم و هم محتوای مورد نظرمان را به نقطه‌ای برسانیم که قابل بیان باشد. اما تا حدی با بحران تیم‌های تولیدی که همراه و همدل باشند و صاحب تکنیک و ذوق هم باشند مواجه هستیم.

مهریزدان در بخش دیگر با اشاره به ساخت یک مجموعه مستند انتقادی در حوزه سینما عنوان کرد: یک سری از جنبه‌های آسیب‌شناسانه را به صورت تاریخی نگاه کردیم و همین الان مجموعه‌ای درباره تاریخ سینمای ایران بعد از انقلاب داریم. خیلی از بخش‌های این مجموعه انتقادی است و بعد از گذشته‌ای که با فضای بدسلیقگی و نگاه قبیله‌ای و غیرکارشناسانه با هنرمندان برخورد شده است نشان داده‌ایم که این رویکرد عوارض و عواقب بدی داشته است.

نگاه انتقادی به رویکردهای سینمایی از زبان سینماگران

وی ادامه داد: این نگاه انتقادی نسبت به مسئولان بوده است و وقتی این را می‌گوئیم مخاطب هم متوجه می‌شود و مسئول را هم متوجه می‌کنیم که دیگرانی هم که چنین مسیری را رفته‌اند باعث دلسرد شدن هنرمندان از کار کردن شده‌اند، این مستند ساخته شده و الان در مرحله اصلاح رنگ و کارهای پس تولیدی است.

مدیر مرکز تولیدات مستند و تلویزیونی سوره تصریح کرد: این مستند مصاحبه محور است و راویانش سینماگرانی هستند که خاطراتی را از نوع برخوردها بیان می‌کنند سینماگرانی مثل مهدی فخیم‌زاده، حسین فرحبخش، از مدیران مثل انوار، بهشتی و… در مستند حضور دارند و این مستند در دی ماه احتمالاً آماده پخش شود.

مستند آموزشی اقتصادی

وی همچنین به دیگر مستندها اشاره و عنوان کرد: با همین دست فرمان در فضای اقتصاد هم فعالیت داریم، ما معتقدیم این فضایی که در اقتصاد ما به اتفاق تلخی در حوزه تورم و... و. منجر شده، تجربیاتی است که تکرار می‌شود. اما ما دائم فکر می‌کنیم اولین نفر هستیم که دچار این اتفاقات می‌شویم ولی این را هم با نوعی صبوری قرار است پیش ببریم. اثری که در این حوزه ساخته می‌شود هم جنبه اعتقادی بالایی دارد و هم یک نگاه آموزشی دارد.

مهریزدان در پایان درباره همکاری با صداوسیما در پخش مستندها یادآور شد: مشکلی داریم که معضل کل سینما و مجموعه‌های مستند است نه فقط ما و آن، این است که زمان بندی خیلی خوبی به این آثار اختصاص داده نمی‌شود و ما به این نگاه معترضیم. اما از نظر همراهی با مستندهای پخش شده، همراهی خوبی شکل گرفته است و فقط امیدواریم در زمان بندی هم به گونه‌ای باشد که در وقت خوبی به پخش برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.