دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

مدیرعامل انجمن انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد؛

مشکل بزرگ تمنای سلفی گرفتن برخی مدیران با سلبریتی‌هاست

سلبریتی؛ ولنگاری فرهنگی

سینماپرس: سید محمد حسینی گفت: مشکل بزرگ تمنای سلفی گرفتن برخی مدیران با سلبریتی‌هاست و این نکته که حتی وقتی وارد فضای هنری می‌شوند به علت نبودن یک جریان فرهنگی و مدیریتی زمینه رشد این افراد نیز فراهم نمی‌شود.

به گزارش سینماپرس، اتفاقات اخیر تا حدی افراد به‌اصطلاح سلبیرتی را در جایگاه جدیدی قرارداد، دخالت‌های همیشگی برخی از این افراد در اموراتی که شاید هیچ تخصصی رد آن نداشته باشند و تنه چمد سکانسی را در فیلمی با آن موضوع بازی کرده باشند باعث شد تا بدانیم نباید هر فردی را به چهره مردمی تبدیل کنیم.

موج حملات علیه نظام از تعداد کمی از چهره‌های شناخته‌شده و تلاش بعدی آن‌ها برای خروج از کشور باعث می‌شود تا اخذ تابعیت خارجی را یکی از دلایل و اهداف این افراد برای این اقدامات بدانیم.

قطعاً هنرمندی که به دنبال تابعیتی غیر از تابعیت ایرانی خود است الزامی برای حمایت از مردم کشورش نخواهد داشت، فرار از تابعیت ایرانی کوچک‌ترین دلیل برای جلوگیری از اظهارنظر این افراد در خصوص کشور و نشانه‌ای بر عدم دلسوزی گرین کارتی‌ها برای ایران اسلامی است.

برخی دوتابعیتی نیستند اما دو تابعیتی عمل می‌کنند

قبلاً سید احمد میرعلایی که سابقه تهیه‌کنندگی آثار بسیاری را داشته و با این افراد چهره در ارتباط بوده به فارس گفته بود: هنرمند هیچ‌وقت مسئولیت، هویت و ریشه خود را فراموش نمی‌کند. این اواخر صحبت از دو تابعیتی هنرمندان است؛ به نظر بنده هنرمند دو تابعیتی معنا ندارد، هنرمند تابع اصل و ریشه خود است، غیرازاین مانند گل خودرو است که قابل‌اعتماد نیست، حتی دو تابعیتی بودن به گذرنامه نیست و تعدادی از هنرمندان حتی اگر دو گذرنامه نداشته باشند هم دو تابعیتی عمل می‌کنند و در رابطه با هیچ موضوع ارزشی موضع نمی‌گیرند و به نظر بیگانگان اهمیت بیشتری می‌دهند.

اتفاقات اخیر مهر تأییدی است بر این جمله که اکثر افراد دو تابعیتی دلشان برای کشور سابقشان نمی‌سوزد و شاید بهتر باشد که در انتخاب این افراد برای دیده شدن از رسانه ملی و یا پرده نقره‌ای جمهوری اسلامی ایران دقت بیشتری شود.

نهادهای فرهنگی در حمایت از هنرمندان دقت کنند

سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در همین رابطه توضیح داد: مشکل اصلی نه از سوی هنرمندان که از طرف مدیران فرهنگی است که به این افراد فرصت می‌دهند، این افراد باید بدانند که ورود به حریم هنر احترام و آدابی دارد، افسوس بسیار خورد که در جهانی که فردوسی و سعدی هنرمند هستند به این افراد کلمه هنرمند اطلاق می‌شود.

حسینی در ادامه مطرح کرد: مشکل بزرگ تمنای سلفی گرفتن برخی مدیران با سلبریتی‌هاست و این نکته که حتی وقتی وارد فضای هنری می‌شوند به علت نبودن یک جریان فرهنگی و مدیریتی زمینه رشد این افراد نیز فراهم نمی‌شود.

درنهایت باید دانست که هم نهادهای فرهنگی باید در انتخاب افراد دقت بیشتری داشته باشند و هم هنرمندان باید یاد بگیرند دستی که آن‌ها را به این مرحله رسانده است را گاز نگیرند.

اما قطعاً راهکار در قبال سلبریتی‌های دو تابعیتی مشخص است، افرادی که یک مرحله به فرار نزدیک‌تر هستند و ارقی هم به ایران ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.