چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

طوفان سهمگین جشنواره های جهانی علیه فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی/۵

شاهمرادی زاده: سینماگری که برای گرفتن جایزه از غربی ها به تمامی دستاوردهای ارزشمند کشورش پشت کند نباید جایی در این سینما داشته باشد

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در خصوص طوفان سهمگین جشنواره های جهانی علیه فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و انفعال مدیران فرهنگی در مواجهه با این پدیده شوم گفت: سینماگری که برای گرفتن جایزه از غربی ها و سفر به کشورهای دیگر حاضر شود به تمامی دستاوردهای ارزشمند کشورش پشت کند و آثار بی ارزش بسازد نباید جایی در این سینما داشته باشد. این افراد هنرمند نیستند این ها عمله های سیاسی غربی ها و دشمنان این آب و خاک هستند و باعث شده اند سینما به کجراهه برود و مردم هیأتی و مذهبی و مومن و معتقد از سینما دور شوند چرا که سینما را از خودشان نمی بینند؛ مدیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند برخورد شدید با این افراد داشته باشند و اجازه ندهند دیگر آن ها با امکانات این کشور مبادرت به تولید فیلم کنند. 

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخرماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: از اوایل دهه ۷۰ ما شاهد یک سری لجن پراکنی ها علیه سینماگرانی که فیلم های ارزشی و متعهدانه می ساختند بودیم؛ به نحوی که می گفتند این افراد فیلم های شعاری می سازند! این اتفاق باعث شد تا مدیران نادان در آن زمان به فیلمسازان بگویند فیلم های شعاری نسازید و همین مسأله باعث شد سینمای ایران رفته رفته به دست معاندان و مخالفان دین و نظام بیفتد و در آن کمتر نشانی از آثار متعهدانه انقلابی و دینی و ارزشی و ملی باشد.

وی ادامه داد: مدیران در حالی به سینماگران می گفتند فیلم های شعاری نسازید که سینمای آمریکا سرشار از فیلم هایی در رابطه با کلیسا، دعا، خانواده مداری و... بود! این اتفاق تلخ باعث شد تا رفته رفته سیاه نمایی و تلخی در سینمای ایران جای ارزش های ملی و انقلابی را بگیرد.

این سینماگر متذکر شد: مسئولان نادان باعث شدند تا افرادی فراماسون و ضدانقلاب بار بیایند و در عرصه های فرهنگی از جمله سینما و تلویزیون جولان دهند؛ من متأسفم که باید عرض کنم امروز در اغلب پروژه ها ما با افرادی روبرو هستیم که به نماز و دین و خدا و ولایت فقیه اعتقادی ندارند و حتی اگر بنده نوعی در پشت صحنه نماز بخوانم مورد تمسخر آن ها قرار می گیرم.

شاهمرادی زاده تصریح کرد: آیا از این افراد می توان توقع تولید کارهای ارزشی داشت؟ این افراد به مثابه سم هستند که برای جلوگیری از آسیب رسانی بیشترشان باید آن ها را برای همیشه در زباله دان تاریخ بیندازیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: با تمام سینماگران سیاه نما که فیلم های بدون مجوز خود را در جشنواره های جهانی به نمایش درمی آورند باید برخورد قاطع و قهری شود؛ این ها کف روی آب هستند که باید جمع شان کنند و دور بریزند؛ هرگونه مماشات و برخورد مهرآمیز با این افراد خطا است و یک بار برای همیشه باید مسیر سینمای جمهوری اسلامی ایران را از این افراد جدا کرد و آن ها را سر جای خود نشاند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.