دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

هوشنگ توکلی:

متاسفانه تصمیمات مسئولین تئاتری بدون مشاوره با تئاتری‌ها صورت می‌گیرد/نبود مشورت باعث شده تا تئاتر مخاطب فعلی خود را از دست بدهد

هوشنگ توکلی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: به نظر من تئاتر مشکل مخاطب و یا تولید ندارد، ضعف اصلی تئاتر در حوزه تصمیم گیری‌های کلان است.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول مراحل نهایی مقدمات اجرای خود هستم، نمایشی که قرار است در تئاتر شهر روی صحنه ببرم و منتظرم تا به زودی تمرینات آن آغاز شود.

وی در همین راستا ادامه داد: ماه‌های گذشته در خانه بودم و روی متن نمایشنامه‌ام کار کردم، طبق قرار قبلی می‌خواستم این نمایش را آبان دو سال پیش روی صحنه ببرم، اما کرونا همه چیز را تغییر داد. اثر را بارها بازنویسی کردم و حال خوشحالم که با کاهش بیماری کرونا می توانم بالاخره این اثر را اجرایی کنم.

تئاتر مشکل مخاطب و تولید ندارد، مشکل نبود برنامه ریزی است

توکلی با اشاره به وضعیت تئاتر در دو سال گذشته ابراز کرد: هرچند به صورت طبیعی بیماری کرونا تاثیر سویی بر تئاتر گذاشته، اما در قالب کلی به نظر من تئاتر مشکل مخاطب و یا تولید ندارد، ضعف اصلی تئاتر در حوزه تصمیم گیری‌های کلان است. متاسفانه تصمیمات مسئولین تئاتری بدون مشاوره با تئاتری‌ها صورت می‌گیرد، آن‌ها بنا به سلیقه و تفکر خود تصمیم می‌گیرند طبیعتا نبود مشورت باعث شده تا تئاتر مخاطب فعلی خود را از دست بدهد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره مضمون نمایش خود اظهار کرد: نمایش من بیشتر پیرامون اتفاقاتی است که برای پدرها و مادرها می‌افتد، اثر درباره دغدغه‌ها و چالش‌های زندگی بزرگان یک خانواده است، در این نمایش به نوعی برای میانسالان و کهنسالان تولید می‌شود و اکثر بازیگران ما بالای ۵۰ سال هستند. به امید خدا اگر همه چیز خوب پیش برود اعتقاد دارم که این اثر می‌تواند تاثیرات خوبی بر نسل گذشته و جوان بگذارد.

وی درباره نام نمایش جدید خود تاکید کرد: اسم نهایی نمایشنامه‌ای که قرار است روی صحنه ببرم «من عشرت نیستم» است، نمایشی که به شخصه آن را بسیار دوست دارم و تمام سعی ام را انجام می‌دهم تا در بهترین حالت روی صحنه برود و در نهایت به مخاطب خود احترام بگذارد. در این نمایش ترجیحم بر کارگردانی است و بازی نمی‌کنم، می‌خواهم در این نمایش تمام تمرکزم را روی کارگردانی اثر بگذارم.

توکلی: جوانان مشورت پیشکسوتان هنر را بپذیرند

توکلی ادامه داد: از نظر من جوانانی که امروز می‌خواهند وارد سینما شوند باید با بزرگترهای این رشته مشورت کنند و بی گدار به آب نزنند.

توکلی خطاب به جوانانی که قصد حضور در سینما را دارند خاطرنشان کرد: زیرا ممکن است این جوانان در مقوله‌های دیگر هنری استعداد داشته باشند، اما با راهنمایی غلط به بیراهه کشیده شوند. از نظر من هنر از هر سویه‌ای زیباست، اما تکیه بر تجربیات پیشکسوت‌ها ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.