سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

در سن ۸۶ سالگی؛

«منوچهر صادق‌پور» درگذشت

منوچهر صادق‌پور

سینماپرس: منوچهر صادق‌پور هنرمند قدیمی سینما شامگاه ۲۱ شهریور ماه از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری‌اش پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما با تایید این خبر به ایسنا گفت: این تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر قدیمی سینما که در سن ۸۶ سالگی بر اثر عوارض کهولت سن از دنیا رفت، در چند سال گذشته در شمال کشور زندگی می‌کرد و پیکرش برای خاکسپاری به تهران منتقل خواهد شد.

به گفته‌ی او؛ پنج شنبه ۲۴ شهریور ماه راس ساعت ۱۰ صبح از سالن عروجیان بهشت زهرا (س) تهران، پیکر این هنرمند قدیمی به سمت مقبره خانوادگی‌شان شماره ۹۲ بدرقه می‌شود.

منوچهر صادق‌پور در کنار برادرش (ایرج صادق‌پور) و پدرش مرتضی آقا محمد قلی مقدس معروف به صادق‌پور به خاک سپرده می‌شود.

علیخانی همچنین از فعالیت هنری خانواده صادق‌پور می‌گوید و اینکه او مدیر سینما «آسمان آبی» در تهران هم بوده و پدرش هم که از فعالان هنری در لاله زار بود در زمان حیاتش، سینما «سارا» را داشت.

منوچهر صادق‌پور در سال‌های اخیر بازیگر فیلم‌های چون «عطش» و «شوکران» بود و سال‌ها قبل‌تر تهیه‌کنندگی «درشکه‌چی»، «قیامت عشق»، «مجازات» و کارگردانی «کلاه نمدی»، «بی‌گناه در شهر» و... را برعهده داشت.

علیخانی در پایان یادآور می‌شود: کارش را در دهه‌ ۴۰ در دفتر پخش فیلم منوچهر صادق‌پور به نام «پارسا فیلم» آغاز کرده است.

مراسم یادبود منوچهر صادق‌پور دوشنبه ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در خیابان شریعتی مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.