سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

مهدی صباغ زاده:

اگر مخاطب دیگر به سینما نرود حق دارد/مردم تا چه زمان باید کمدی‌های تکراری ببینند!

مهدی صباغ زاده

سینماپرس: مهدی صباغ زاده کارگردان سینما گفت: کارگروه فیلم و سریال قوه قضاییه می تواند به فیلم سازان کمک شایانی کند این مشاوره‌ها می تواند به آثار کمک کند تا بعد از ساخت با مشکلاتی برای اکران روبرو نشوند.

به گزارش سینماپرس، مهدی صباغ زاده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های اخیر خود در عرصه کارگردانی گفت: طی ماه‌های گذشته شرایط کارگردانی دو اثر را داشتم که یکی را خودم قبول نکردم و ساخت دیگری به طور کلی میسر نشد. البته به غیر از آن فیلمنامه یک فیلم را هم برای دریافت پروانه ساخت ارائه دادم و منتظرم تا جواب آن صادر شود.

وی درباره احتمال حضورش در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: واقعیت امر عجله چندانی ندارم، زیاد به دنبال رسیدن به جشنواره نیستم و ترجیح می دهم فیلم خوب بسازم، البته این موضوع برای کاوه پسرم فرق دارد زیرا جوان است و رسیدن به جشنواره را دوست دارد.

مردم دیگر اشتیاقی برای تماشای آثار کمدی ندارند

صباغ زاده درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم جدید پسرش اذعان کرد: واقعیت امر فیلمنامه وی به طور کامل آماده است اما فارابی در پرداخت هزینه عقب کشیده است، در حالی که این نهاد باید پشت فیلمسازان جوان باشد اما حال بعد از ماهها دوندگی به طور کلی از حمایت مالی فیلم جدید کاوه عقب کشیده است.

وی درباره عدم حمایت از فیلمسازان جوان افزود: از نظر من نهادهای سینمایی و فرهنگی باید در کنار جوانان بایستند تا ما برای آینده فیلمساز داشته باشیم، باید از ایده های جدید و ژانرهای متفاوت استقبال کنیم تا تنوع به سینما بیاید. تا کی می‌خواهیم فیلم کمدی بسازیم، اینقدر فیلم کمدی ساخته شده که گندش بالا آمده و مخاطب دیگر میلی به تماشای این آثار ندارد.

صباغ زاده در همین رابطه تاکید کرد: مردم تا چه زمان باید کمدی‌های تکراری ببینند، اگر مخاطب دیگر به سینما نرود حق دارد زیرا فیلمها یکنواخت، خسته کننده و خالی از هیجان و تازگی شده اند.

کارگروه فیلم و سریال قوه قضاییه کمک شایانی به سینما می‌کند

این کارگردان سینما درباره نحوه پرداختن به مسائل حقوقی و قضایی در سینما اضافه کرد: طی سالهای سال فعالیت به عنوان فیلمساز می دانیم که باید به چه مسائلی بپردازیم و چه مسائلی را کنار بگذاریم اما اینکه در کنار پروژه ها کارگروهی با رویکرد مشاوره حقوقی و کمک به مستندات فیلمنامه وجود داشته باشد بسیار مفید است.

صباغ زاده در همین رابطه تاکید کرد: کارگروه فیلم و سریال قوه قضاییه می تواند به فیلم سازان کمک شایانی کند این مشاوره‌ها می تواند به آثار کمک کند تا بعد از ساخت با مشکلاتی برای اکران روبرو نشوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.