دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

۱۰ هزار و ۷۶۱ نفر از اهالی سینما عضو صندوق اعتباری هنر هستند/۱۰۸ نفر از اهالی سینما در قالب طرح تکریم به صورت ماهانه مقرری دریافت می‌کنند

صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد که ۱۰ هزار و ۷۶۱ نفر از فعالان سینمایی کشور عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش سینماپرس، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تبریک روز ملی سینما به فعالان این حوزه گفت: این روز بهانه ای است تا بار دیگر بر اهمیت نقش صنعت سینما بر رشد فرهنگی جامعه تأکید شود. سینما همیشه مورد توجه عموم جامعه بوده است و نقش آن در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی انکارناپذیر است. خوشبختانه سینماگران ایرانی در سال های اخیر توانستند حضوری موثر در عرصه ملی و بین المللی داشته باشند. صندوق اعتباری هنر نیز تلاش می کند تا با حمایت از خانواده بزرگ سینما اندکی از دغدغه های آنها را در زمینه های معیشتی و درمانی کاهش دهد تا شرایط بهتری برای کار و فعالیت این عزیزان فراهم شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: ۱۰ هزار و ۷۶۱ نفر از اهالی سینما عضو صندوق اعتباری هنر هستند. همچنین بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از فعالان سینمایی کشور از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردارهستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۸ هزار و ۲۹۳ نفر از اهالی سینما و افراد تحت تکفل برای بهره مندی از خدمات بیمه درمان تکمیلی ثبت نام کردند که در مجموع قریب به ۱۴ میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانپزشکی به صورت مستقیم به این عزیزان پرداخت شده است. همچنین بالغ بر ۸ میلیارد تومان خسارت درمانی در قالب معرفی نامه برای سینماگران بیمه شده، صادر شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به خدمات تکریم و مستمری گفت: ۱۰۸ نفر از اهالی سینما در قالب طرح تکریم و ۳۹۳ نفر در طرح کمک مستمری به صورت ماهانه مقرری دریافت می کنند. حمایت از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر از مهمترین سیاست های صندوق اعتباری هنر است از این رو با تدابیر اتخاذ شده عضویت تمامی هنرمندان بالای ۶۰ سال از جمله پیشکسوتان عرصه سینما در صندوق اعتباری به صورت دائمی در نظر گرفته شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تسهیلات پرداختی به سینماگران عضو صندوق گفت: با استمرار شیوع کرونا، تدوین سیاست‌های حمایتی برای اعضای صندوق اعتباری هنر از نخستین روزهای فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار صندوق اعتباری قرار گرفت. با برآورد خسارت های مالی ناشی از تعطیلی سینماها و سایر مراکز فرهنگی و هنری صندوق اعتباری هنردر راستای کمک به اعضای تحت پوشش خود به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری بدون بهره و تسهیلات بلاعوض اقدام کرد. براین اساس طی یکسال گذشته به ۳۹۷ نفر از فعالان این حوزه قریب به ۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری پرداخت شده است. همچنین به ۹۱ نفر از افرادی که به دلیل بیماری و ... با مشکلات معیشتی روبرو بودند قریب به یک میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: ۶۸ نفر از سینماگران عضو صندوق از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بدون بهره و هدیه پنج میلیون تومانی بلاعوض در قالب طرح جوانه (فرزندآوری) و ۴۰ نفر در قالب طرح شمیم (ازدواج) برخوردار شده اند.

پوراحمدی با اشاره به پرداخت کمک هزینه بیکاری ایام کرونا در قالب بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر گفت: خوشبختانه با حمایت دولت و تخصیص بودجه ویژه به صندوق اعتباری هنر توانستیم حمایت های ویژه ای از اعضای صندوق برای جبران بخشی از خسارت های وارده ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری داشته باشیم. از این رو بیش از ۳۲ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی طی سه مرحله به حساب سینماگران عضو صندوق پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: با هدف جبران بخشی از خسارت های وارده به صنعت سینما در دوران کرونا نیز تسهیلات بلاعوض به سینماگرانی که از سوی سازمان سینمایی معرفی شدند پرداخت شد. براین اساس بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۶۹ سالن سینمایی پرداخت شد. همچنین به ۱۶ فیلم سینمایی بیش از یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان، ۲۳ مرکز پشتیبانی فنی در آماده سازی آثار سینمایی نیز ۶۹۰ میلیون تومان و ۱۲ موسسه توزیع و پخش فیلم ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تخصیص داده شده است.

پوراحمدی در پایان گفت: در مجموع در یکسال گذشته بالغ بر ۷۹ میلیارد تومان حمایت مالی از سینماگران عضو صندوق صورت گرفته است. صندوق اعتباری با افتخار خدمتگزار اهالی سینماست و تلاش می کند با وجودیت تمام موانع و محدودیت های مالی که با آن روبروست حمایت ها استمرار و سطح حمایت ها از نظر کیفی و کمی گسترش داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.