دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

ضرورت تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس/۳

اصغری: برخی مدیران نهادهای انقلابی به جای حمایت از افسران جوان جنگ نرم پشت آن ها را خالی کرده اند!

سخنرانی ابراهیم اصغری در مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «تک تیرانداز»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در خصوص ضرورت تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس گفت: متأسفانه باعث تعجب است که برخی مدیران نهادهای انقلابی به جای حمایت از افسران جوان جنگ نرم پشت شان را خالی کرده و تا بالاترین رده های فرماندهی هم کسی پاسخگو نیست!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «مردی شبیه باران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باعث تأسف است که باید بگویم برخی نهادهای زیرمجموعه مدیران انقلابی گاهی اوقات باعث می شوند اندک همکارانی که در حوزه سینمای ارزشمند دفاع مقدس فعالیت می کنند نسبت به ادامه مسیر در این عرصه دلسرد شوند و عطای حضور در این حوزه را به لقایش ببخشند. ما به عنوان نیروهای کوچک جنگ و گردان ها به این امید جلو می رویم که از طرف فرماندهان پشتیبانی شویم اما متأسفانه پشت مان همواره از حمایت های آن ها خالی است و یکی از مهمترین آسیب های سینمای دفاع مقدس همین مسأله است.

این سینماگر با تأکید بر اینکه همه می دانیم با توجه به اینکه دفاع مقدس از مهمترین رویدادهای کشور و باعث ماندگاری انقلاب است باید همواره با توجه ویژه به آن بپردازیم اظهار داشت: ایثارگری و فداکاری ملت ایران در این رویداد نهفته است و رسالت فرهنگی نظام جمهوری اسلامی این است که به این مسأله بپردازد.

اصغری تصریح کرد: در سال های اخیر به نظر می آید حتی جلوتر از دولت ها نهادهایی که متولی دفاع مقدس هستند و وظیفه شان پشتیبانی است به اشکال مختلف به این موضوع کم توجهی جدی دارند و این روند شوم و ناپسند همچنان ادامه دارد؛ شکی نیست که این کم توجهی به سایر مدیران هم گسترش پیدا می کند و به همین علت باید گفت متولیان نهادهای انقلابی گاهاً با عملکردشان به شدت به سینمای دفاع مقدس ضربه زدند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «به کبودی یاس» متذکر شد: وقتی نهادهای انقلابی به دفاع مقدس بی توجهند از وزارت ارشاد چه توقعی می توان داشت؟ بی شک نهادهای دولتی مثل وزارت ارشاد و سازمان سینمایی مسئول اول این اتفاق نیستند. زمانی می توان مدیران دستگاه های دولتی را مورد نقد قرار داد که نهادهای انقلابی کار خود را به درست ترین شکل ممکن انجام دهند و آن ها توجهی به حمایت از این سینما نداشته باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران نهادهای انقلابی باید در پی توجه ویژه به سینمای دفاع مقدس باشند. یکی از دلایل بی توجهی آن ها به سینمای دفاع مقدس شاید ناآشنایی شان با این گونه مهم سینمایی باشد. من معتقدم همه ما قبل از آنکه از مدیران سازمان سینمایی توقع داشته باشیم باید مطالبه جدی از فرماندهان ارشد نظامی کشور داشته باشیم چرا که آن ها هستند که امکانات پشتیبانی از این سینما را دارند و باید وارد میدان شوند؛ آن ها موظف هستند بودجه اختصاص دهند و از سینماگران دغدغه مند این عرصه حمایت کنند! این مهم زمانی انجام می شود که فرماندهان ارشد نظامی کشور تأثیرگذاری سینمای دفاع مقدس و سینمای استراتژیک بر قدرت بازدارندگی دفاعی کشور را درک کنند همان گونه که به تجهیزات نظامی و مانورهای نظامی اهمیت می دهند. همچنین برای تأمین بودجه سینمای مقدس همراهی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با همه دستگاه های مربوطه و سینماگران نیز الزامی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.