یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

غلامحسین لطفی:

متاسفانه سینمای کمدی به سطحی ترین وضعیت خود رسیده/انگار هیچ فیلمنامه ای وجود ندارد و همه چیز بر اساس بداهه شکل گرفته است

غلامحسین لطفی در نشست خبری فیلم سینمایی «نارگیل»

سینماپرس: غلامحسین لطفی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: در حال حاضر مشغول به کار خاصی نیستم، متاسفانه دیگر هیچ پیشنهادی وجود ندارد، گاها تماس‌هایی گرفته شده و برای نقش‌هایی از من دعوت می‌شود که نرفتنشان بسیار بهتر از حضور در آنهاست.

به گزارش سینماپرس، غلامحسین لطفی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول به کار خاصی نیستم، متاسفانه دیگر هیچ پیشنهادی برایم وجود ندارد، گاها تماس‌هایی گرفته شده و برای نقش‌هایی از من دعوت می‌شود که نرفتنشان بسیار بهتر از حضور در آنهاست.

وی در همین رابطه ادامه داد: چطور می‌توانم قبول کنم که در یک یا دو سکانس کوتاه و بی‌اثر حضور داشته باشم، بالاخره سالها کار کرده‌ام و نمی‌توانم به هر اثری جواب مثبت بدهم. مردم انتظار دارند که اگر در کاری حاضر می‌شوم به آنها احترام گذاشته و نقشی در خور بازی کنم، به همین دلیل خیلی وقت است که از بازیگری فاصله گرفته‌ام.

سینما دست عده‌ای محدود افتاده است

لطفی درباره لزوم حضور یک ناظر در هنگام انتخاب بازیگران افزود: به نظر من مشکل آنجاست که همه چیز در سینما به دست عده‌ای خاص افتاده است، مگر می‌شود این تعداد فیلم ساخته شود و تنها یک عده بازیگر محدود در آنها بازی کنند؟. یعنی ما اینقدر بازیگر کم داریم که مردم مجبورند چهره های تکراری را تماشا کنند؟.

بازیگر فیلم سینمایی «خفگی» در همین رابطه ادامه داد: همین الان می‌توانم نزدیک به ۱۰۰ بازیگر خوب و باتجربه را نام ببرم که سالهاست از آنها خبری نیست، خب اگر این کار یک مافیای قدرتمند در سینما نیست پس چیست؟ تا کی باید خودمان را گول بزنیم که اگر سینما نمی فروشد به دلیل قیمت بلیت و غیره است؟ سینما نمی فروشد چون دچار تکراری مرگ آور شده است.

لطفی درباره کیفیت آثار سینمای کشور افزود: متاسفانه سینما تبدیل به دو جناح کمدی و اجتماعی شده است، ما ژانرهای بسیاری داریم که می‌توانیم با پرداخت به آنها سلیقه مخاطبان را افزایش دهیم اما همه چیز در سینما به این دو نمونه آثار تبدیل شده است، سینمایی که دیگر نه قهرمان دارد، نه فیلم اکشن می سازد و هیجانی را در مخاطبان ایجاد می کند.

لطفی: سینمای کمدی به سطحی‌ترین وضعیت خود رسیده است

این بازیگر و کارگردان آثار کمدی درباره کیفیت آثار کمدی افزود: متاسفانه سینمای کمدی به سطحی ترین وضعیت خود رسیده است، انگار هیچ فیلمنامه ای وجود ندارد و همه چیز بر اساس بداهه شکل گرفته است، چه کسی گفته سینمای کمدی نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و یا صرفا برای خنداندن مخاطبان است. این سینمای کمدی به هر قیمتی می خواهد مخاطب بخندد حتی اگر اثری مبتذل به تماشاگر ارائه دهد.

لطفی در همین راستا خاطرنشان کرد: نمی‌دانم شاید اگر مسئولین سینمایی کار خود را درست انجام دهند، اگر نهادی مسئول وضعیت کیفی آثار سینمایی شود بتوان جلوی این مشکلات ایستاد، اما متاسفانه انگار جدیتی وجود ندارد، آثار به راحتی میلیاردها هزینه کرده و تولید می شوند و اکثرشان هم نمی فروشند، این مشکلی است که اگر امروز به آن رسیدگی نکنیم نابودی کامل سینما را به همراه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.