چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

روح‌الله سهرابی مطرح کرد؛

اکران آنلاین ۷۰ فیلم‌های صف اکران در گروه «هنروتجربه»

روح الله سهرابی

سینماپرس: روح‌الله سهرابی مدیرکل عرضه و نمایش فیلم‌های سینمایی بیش از هفتاد درصد فیلم‌های در انتظار اکران را می‌توان در گروه «هنروتجربه» یا در بستر پلتفرم‌ها به صورت آنلاین اکران کرد.

به گزارش سینماپرس، روح‌الله سهرابی مدیرکل عرضه و نمایش فیلم‌های سینمایی سازمان سینمایی درباره سرانجام فیلم‌های مانده در صف اکران به مهر گفت: تراکم فیلم‌های آماده اکران موجب نگرانی مدیران سازمان سینمایی شده است. انبوه فیلم‌های به جا مانده از دوران کرونا که به دلیل تعطیلی سینماها فرصت نمایش عمومی پیدا نکرده‌اند امروز تبدیل به معضلی برای اداره کل عرضه و نمایش جهت مدیریت عادلانه اکران شده‌اند. تعداد قابل توجهی از این فیلم‌ها را می‌توان در قالب سازوکاری جدید به سمت و سوی اکران «هنروتجربه» و یا اکران آنلاین هدایت کرد تا ضمن کاستن از تعداد زیاد آثار در صف انتظار اکران، به صاحبان آثار نیز کمک کرد تا چرخه تولید تا توزیع فیلم خود را کامل کنند و با خیال راحت پیگیر ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای خود باشند.

وی افزود: بیش از هفتاد درصد فیلم‌های در انتظار اکران را می‌توان در گروه «هنروتجربه» یا در بستر پلتفرم‌ها به صورت آنلاین اکران کرد لذا با توجه به حجم بالای فیلم‌های اکران نشده و از طرفی ورود تولیدات جدید به چرخه تولید و اکران، بدون تردید آثاری که تا پایان امسال به طریقی موفق به اکران نشوند در سال آینده حتی برای اکران در گروه «هنروتجربه» نیز دچار مشکل خواهند بود.

سهرابی مطرح کرد: بنابراین توصیه من به صاحبان آثار این است که هر چه زودتر ضمن تعیین مسئول پخش و عقد قرارداد سرگروه، نسبت به ثبت درخواست خود برای اکران عمومی اقدام کنند تا در چندماه پیش رو متحمل خسارات حاصل از ترافیک فیلم‌های آماده نمایش نشوند. با توجه به راه اندازی دوباره گروه «هنروتجربه» امکان اکران فیلم‌هایی با مضامین و فرم‌های خاص فراهم شده است و از آنجایی که اتفاقاً تعداد قابل توجهی از فیلم‌های در صف اکران از همین جنس هستند بنابراین فرصت بسیار خوبی برای نمایش آنها در گروه «هنروتجربه» است.

این مدیر سینمایی در پایان گفت: صدور پروانه ساخت بدون در نظر داشتن ظرفیت واقعی اکران از یک سو و تعطیلی سینماها در دوران کرونا و افزایش تعداد فیلم‌های آماده اکران، اداره کل عرضه و نمایش و همچنین شورای صنفی نمایش را در شرایط سخت و حساسی قرار داده است که در جلسات متعدد به دنبال راهکار و حل این معضل بزرگ هستیم. رایزنی صاحبان آثاری که فیلمشان مناسب فضای «هنروتجربه» است با دست اندرکاران گروه «هنروتجربه» و همچنین رایزنی با مسئولان پلتفرم‌ها جهت اکران آنلاین، از جمله پیشنهادات ما برای عبور از این دوره خاص است و انتظار می‌رود فیلمسازان برای این موضوع همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.