یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

آسیب های حوزه اکران؛ معضلات و راهکارها/۸

موتمن: سیستم تولید و اکران فیلم در کشور ما از اساس غلط است/ همیشه سعی کردند من و فیلم هایم را به فجیع ترین شکل ممکن له کنند!

فرزاد موتمن در پنجمین روز سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: فرزاد موتمن کارگردان سینما در خصوص آسیب های جدی حوزه اکران گفت: سیستم تولید و اکران فیلم در کشور ما از اساس غلط است و فکر نمی کنم هیچ راهکاری برای بهبود اوضاع وجود داشته باشد چرا که سیستم به طور کلی دچار مشکل است و باید این سیستم برچیده شود و از سیستمی جدید بنیان گذاشته شود!

کارگردان فیلم های سینمایی «شب های روشن» و «هفت پرده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در سینمای ما بیش از ضوابط، روابط تعیین کننده هستند و به همین علت بنده که هیچ رابطه ای با کسی ندارم امیدی هم به آینده ندارم!

وی با بیان اینکه همیشه سعی کردند من و فیلم هایم را به فجیع ترین شکل ممکن له کنند اما عشق به سینما همچنان مرا سرپا نگه داشته یادآور شد: همواره تمام فیلم های من در چرخه اکران له شده، همیشه مرا سانسور و له کرده اند، فیلم های من متلاشی شده و همه این اتفاقات به خاطر این است که باید از اساس بنده و امثال بنده له شویم تا عده ای آدم که اصلاً سینما را نمی شناسند از این طرف و آن طرف بیایند و بودجه های میلیاردی بگیرند و از سمت مدیران حمایت شوند و بزرگ شوند و فیلم بسازند و کار کنند!

موتمن متذکر شد: همانطور که اشاره کردم این عشق به هنرهفتم است که ما را سرپا نگه داشته؛ خوشحالم که این یکی را نمی توانند از من بگیرند و من و امثال من همچنان مسیر خود را ادامه می دهیم! خیلی ها سعی کردند که بنده را خانه نشین کنند اما از آنجا که من نه پول دارم نه پس انداز دارم و نه خانه ای دارم مجبورم تا آخر عمر کار کنم که روزگارم را بگذارنم و تنها راه حذف من از سینما کشتنم است!

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم روزی از راه برسد که در سینما حق به حق دار برسد و عدالت در تمامی حوزه ها و ارکان آن به ویژه در تولید و عرضه و اکران فیلم ها جاری و ساری شود اما این فعلاً در حد یک آرزو است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.