یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

پوراندخت مهیمن:

متاسفانه هیچ وقت تهیه کنندگان دستمزد بازیگران را درست و به موقع نمی دهند/معمولا باب شده که قسط آخر هیچگاه پرداخت نمی‌شود

پوران دخت مهیمن*

سینماپرس: پوراندخت مهیمن بازیگر پیشکسوت سینما گفت: سالهاست می‌گویم که بازیگران نیازمند مشاور حقوقی هستند، کسی که بتواند حق ما را بگیرد.

به گزارش سینماپرس، پوراندخت مهیمن در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در سریال «آزادی مشروط» به کارگردانی «مسعود ده نمکی» را پشت سر گذاشته‌ام، فیلمبرداری بخش‌هایی که من بازی داشتم به پایان رسید.

وی درباره تجربه حضور در سریال «آزادی مشروط» اضافه کرد: برای من همکاری با این گروه و شخص مسعود ده نمکی بسیار لذتبخش بود، محیط کار بسیار آرام و مطمئن بود، مسعود ده نمکی بر کلیت اثر و هر لحظه از آن اشراف کامل داشت و همین باعث می‌شد تا بازیگران احساس راحتی و امنیت کنند.

آزادی مشروط پاییز امسال روی آنتن تلویزیون می‌رود

مهیمن در همین رابطه تاکید کرد: هنوز زمانی برای پخش سریال «آزادی مشروط» نشده اما به احتمال فراوان اوایل پاییز روی آنتن تلویزیون خواهد رفت، با توجه به آنچه که در مراحل تولید این سریال دیدم امید دارم که اثر مورد استقبال و رضایت مخاطبان واقع شود.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری اظهار کرد: به امید خدا اواخر مرداد برای حضور در یک سریال تلویزیونی راهی اصفهان خواهم شد، این سریال به کارگردانی «میرحسین عنایتی» در ژانر کمدی ساخته شده و بازیگران بسیار خوبی در آن حضور دارند.

مهیمن درباره کمرنگ شدن حضورش در سینما اضافه کرد: متاسفانه دیگر پیشنهاد خوبی از سینما وجود ندارد، سینما به نوعی برای عده ای خاص شده و دیگر به بازیگران مخصوصا پیشکسوتان توجهی نمی شود. وقتی پیشنهاد خوبی نباشد کمرنگ شدن من در سینما کاملا طبیعی است.

دستمزد بازیگران هیچگاه درست و به موقع پرداخت نمی‌شود

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره وضعیت قرارداد بازیگران و نحوه پرداخت دستمزدها تاکید کرد: متاسفانه هیچ وقت تهیه کنندگان دستمزد بازیگران را درست و به موقع نمی دهند، همیشه یک جای کار می‌لنگد، من با این سن و سابقه نباید دنبال پولم باشم اما متاسفانه این شرایط همچنان ادامه داشته وبی تعهدی ادامه دارد.

مهیمن در همین رابطه تاکید کرد: به نظر من قرارداد بازیگران و سایر عوامل باید دو طرفه باشد، نباید همه چیز به نفع تهیه کننده پیش برود، وقتی بازیگری به تعهداتش عمل می کند چرا در هنگام پرداخت اقساط و دستمزدها تا این حد بدقولی می شود، وضعیت به نحوی است که معمولا باب شده که قسط آخر هیچگاه پرداخت نمی شود.

مهیمن درباره نحوه عقد قرارداد بازیگران افزود: معمولا قراردادها آماده و پیش نویس هستند، قرارداد را به ما می دهند و می گویند که امضا کنید، ما در هنگام نگارش قرارداد و یا مفاد آن حضور نداریم و از سویی با اکثریت بندها هم از لحاظ حقوقی و قضایی هیچ آشنایی نداشته و از عواقب آن بی اطلاعیم.

مهیمن: مشاور حقوقی بازیگران را از مشکلات فراوانی نجات می‌دهد

مهیمن در همین رابطه افزود: من سالهاست که می گویم بازیگران به مشاور حقوقی نیاز دارند، مشاوری که می تواند در عقد قرارداد کنارشان باشد، مشاوره داده و به ما کمک کند که کمتر در دردسر بیفتیم. کسی که بتواند حق ما را گرفته و از این وضعیت نجات دهد.

این بازیگر پیشکسوت تلویزیون خاطرنشان کرد: مشاور حقوقی به ما یاد می دهد که چه کاری را انجام داده و چه کاری را انجام ندهیم، این اتفاق ما را از مشکلاتی که همیشه با آنها دست و پنجه نرم می کنیم نجات می دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.