دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

آسیب های حوزه اکران؛ معضلات و راهکارها/۹

صالحی: مافیا در سینما ریشه دوانده و مدیرانی که دنبال عکس یادگاری گرفتن با این و آن هستند تدبیری برای رفع معضلات سینما ندارند/ قانون پخش مضحک است!

سید مجید صالحی کارگردان سینما

سینماپرس: سیدمجید صالحی کارگردان سینما در خصوص آسیب های جدی حوزه اکران گفت: مافیا در سینما ریشه دوانده و مدیرانی که دنبال عکس یادگاری گرفتن با این و آن هستند تدبیری برای رفع معضلات سینما ندارند! متأسفانه سینمای ما به طور کلی ساختار درستی ندارد و این معضل بیشتر در حوزه پخش و اکران به چشم می خورد.

کارگردان فیلم سینمایی «پیتوک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چند قطب قدرتمند سینمای ایران را به احاطه خود درآورده اند و به دلخواه خود وضعیت فروش را تعیین می کنند به نحوی که به یک فیلم ۶۰۰ سانس و به دیگری ۲۰ سانس اختصاص پیدا می کند! دیگر حتی اختصاص سانس ها به خوب یا بد بودن فیلم و بازیگر چهره داشتن یا نداشتن هم ربطی ندارد این ابزار قدرت سات که تعیین کننده اکران شده و مدیران هم تنها نظاره گر این فاجعه هستند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه قانون پخش مضحک است تصریح کرد: یکی از قوانین نادرست این است که می گویند اگر دو هفته اول فیلم های تان فروش نداشت سرگروه تان را از دست می دهید. همین مسأله باعث شده تا بسیاری افراد خودشان برای فیلم های شان بلیت خریداری کنند تا اینطور القا کنند که فیلم های شان پرفروش است در صورتی که آثار در سالن های خالی روی پرده می رود و حتی سینمای سرگروه شان از تماشاگر تهی است!

صالحی متذکر شد: وقتی فلان پخش کننده مالک ۲۷ سالن است مدیران سینما را تحت فشار می گذارد تا چشم روی تخلفات او ببندند! این اتفاق در حالی است که مدیران اگر اندکی دغدغه و تدبیر و برای بهبود سینما و حوزه پخش داشتند قانون می گذاشتند که سینماداران در پخش دخیل نباشند.

وی سپس با انتقاد شدید از شورای صنفی نمایش اظهار داشت: چرا این شورا طی سال های متمادی اغلب اعضایش تغییر نکرده اند؟ چرا مدیران جلوی این ها را نمی گیرند و ساختار سینما را درست نمی کنند؟

صالحی تأکید کرد: گویا مدیران سینمایی می خواهند سینمای مستقل را به طور کل نابود کنند و برای همین است که هیچ اقدامی در خصوص برخورد با مافیا انجام نمی دهند. متأسفانه هیچ نظارتی روی هیچ یک از معضلات سینما وجود ندارد و یکی از آن ها همین فیک نیوزهای مجازی هستند که مشغول کاسبی کردن هستند و مدیران سینما جلوی آن ها را نمی گیرند!

این کارگردان جوان در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اوضاع سینما آشفته تر از چیزی است که می توان تصور کرد! مثلاً قبل از ساخت فیلم می گویند اگر سیمرغ می خواهی با فلانی کار کن! در واقع همه چیز در سینما تقسیم شده است! با این اوضاع بنده و امثال بنده یا باید خانه نشین شویم یا فیلم های مان شکست بخورد یا باید در مسیر آن ها حرکت کنیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.