جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

مراسم تجلیل از «هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد» برگزار شد؛

ارجمند: خدا را شکر با درایت وزیر محترم جلوی شایعات مبنی بر ادغام «موسسه هنرمندان پیشکسوت» گرفته شد

موسسه هنرمندان پیشکسوت؛ داریوش ارجمند

سینماپرس: مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد به میزبانی موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور تعدادی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، به رسم هر ماهه موسسه هنرمندان پیشکسوت برای تکریم هنرمندان، مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت زاده شده در مرداد با حضور سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و رئیس هیات مدیره موسسه، اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش، جعفری مشاور معاون هنری وزیر و هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد در مجموعه فرهنگی و تفریحی آدران واقع در جاده چالوس برگزار شد.

داریوش ارجمند، محمد رضایی، مصطفی غیاث، غلامرضا راهپیما، سیدجواد آشفته، عفت هاشمی، مهدی خاویان‌قدیانی، احمد ناطقی، محمدرحیم گلریزخاتمی، محمدحسن محبعلی، جمشید مجدوفایی، داداش مهرآوری، سیدناصر هاشم‌زاده بجندی، بهراد امین سلماسی، پروین محبی، محمد طریقتی، ناصر انصاری، حسن ضرغامی و شکرخدا گودرزی هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد حاضر در این مراسم بودند. این در حالی است که از رضا فیاضی متولد تیر که به دلیل کسالت در مراسم ماه قبل حضور نداشت تجلیل به عمل آمد.

در این محفل مهمانان دیگری از اعضای موسسه همچون انسیه شاه‌حسینی – عضو هیات مدیره موسسه، صفا آقاجانی، محمود پاک‌نیت، مهوش صبرکن، عباس مشهدی‌زاده، محمد اخوان و خانواده زنده‌یاد احمدخان ابراهیمی حضور داشتند.

با آبروی هنرمندان بازی نکنید/ تکذیب ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت

چرا بعضی ها به خودشان اجازه می دهند با آبروی مردم بازی کنند؟

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن خیرمقدم به مهمانان و مسئولان با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با استاد جلال مقامی پیشکسوت دوبله ایران و از متولدین مرداد گفت: استاد مقامی در احوال پرسی و تبریک سالروز تولدش گفت نمی دانم چه کسی این مطالب را در فضای مجازی منتشر و با آبروی من بازی کرده است، در حالیکه من قبلاً در مصاحبه تلویزیونی مطالب مورد نیاز و گلایه هایم را گفته‌ام. از تمامی اعضای موسسه خواهش می کنم که اگر نکته یا مشکلی در مورد خود یا دیگر اعضا دارند قبل از پخش شدن در فضای مجازی به موسسه اطلاع دهند تا بدون فوت وقت موضوع را پیگیری کنیم بودم. چرا بعضی ها به خودشان اجازه می دهند برای کسب نام و نشان با آبروی مردم بازی کنند؟ دراین اتفاق هیچ نگاه خیرخواهانه‌ای ندیدم و از همه پیشکسوتان می خواهم مراقب اینگونه افراد باشند.

عظیمی ادامه داد: در هر صورت تمامی انسان‌ها مشکلاتی دارند، اگر دلسوزی برای هنرمندان پیشکسوت وجود دارد این اتفاق نباید به صورت غیر اخلاقی و از طریق انتشار در فضای مجازی بیان شود. وقتی کار به فضای مجازی کشیده می‌شود حاشیه از متن پررنگ‌تر می‌شود و از همه مهمتر اینکه با آبروی فردی که ۸۰ سال با عزت زندگی کرده است بازی می‌شود. اگر نیت خیرخواهانه‌ای برای پیگیری مشکلات هنرمندان وجود دارد درمرحله اول و بدون انتشار در فضای مجازی می‌بایست با مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشته شود.

وی اظهار کرد: در این موسسه دائماً به دنبال ارتباط و رسیدگی به مشکلات هنرمندان پیشکسوت هستیم. گاهی ممکن است به دلیل عدم انعکاس مشکل از سوی هنرمندان از موضوع بی‌خبر باشیم. اما تا کنون مشکلی به این موسسه اطلاع داده نشده است که خدای ناکرده مورد غفلت و عدم رسیدگی واقع شده باشد. در هرحال از تمامی اعضای موسسه خواهش می کنم که اگر نکته یا مشکلی در مورد خود یا دیگر اعضا دارند قبل از پخش شدن در فضای مجازی به موسسه اطلاع دهند تا بدون فوت وقت موضوع را پیگیری کنیم. حتی در ۲۸ خرداد ماه امسال دیداری با هنرمندان ساکن استان البرز داشتیم اما درتماسی که با استاد مقامی برقرار شد ایشان آمادگی ملاقات نداشتند و به وقت دیگری موکول کردند هرچند که رابطه‌ای صمیمی و دوستانه با ایشان و سایرعزیزان پیشکسوت برقرار است.

با آبروی هنرمندان بازی نکنید/ تکذیب ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت

داریوش ارجمند عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت شد

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با توجه به حضور اسماعیلی مدیرکل دفتر توسعه آموزش های هنری بر همکاری های مشترک برای استفاده از تجربیات ارزشمند هنرمندان پیشکسوت در آموزش هنر و در استانهای کشور تاکید و خواستار تسهیل در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های هنری برای اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت شد.

وی در ادامه صحبت های خود از پیوستن داریوش ارجمند به مجموعه هیات مدیره جدید موسسه اشاره کرد و گفت: تا کنون استاد ارجمند به صورت دلی درگیر مسائل و مشکلات موسسه بوده و اکنون به دلیل عضویت در هیات مدیره علاوه بر دغدغه‌های گذشته به صورت اداری نیز پیگیر مطالبات هنرمندان پیشکسوت خواهد بود.

عظیمی در ادامه با اشاره به حمایت‌های سیدمحمود اسلامی گفت: خوشبختانه آقای اسلامی از بدو حضور در وزارت فرهنگ نگاه خاص و ویژه‌ای به این موسسه داشته‌اند و تا کنون برای رفع دغدغه‌های مربوطه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با گزارش از وضعیت مالی و مقایسه با سال ۱۳۹۸ و اشاره به مشکلات بودجه‌ای و تورم موجود، خواستار توجه ویژه سیدمحمود اسلامی به موسسه شد.

عظیمی در پایان سخنانش از هنرمنان پیشکست خواست تا واکسن یادآور و مرحله چهارم را جدی بگیرند و همچنین آمادگی موسسه برای تزریق مجدد مرحله چهارم واکسن کرونا را اعلام کرد.

با آبروی هنرمندان بازی نکنید/ تکذیب ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت

قول می دهم موسسه هنرمندان پیشکسوت دغدغه مالی نداشتنه باشد

سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسات مختلف که با شما هنرمندان عزیز داشتم عرض کردم که هنرمندان سرمایه‌های هر جامعه هستند و هنرمندان پیشکسوت به طریق اولاً سرمایه هستند.

وی ادامه داد: من این قول را به شما عزیزان می‌دهم که موسسه هنرمندان پیشکسوت دغدغه مالی نداشته باشد و با تامین اعتبار لازم برنامه‌های مختلف موسسه بهتر از سال‌های قبل از کرونا و در شان شما بزرگان هنر ایران زمین ادامه پیدا کند. به هر حال خیلی خوشحال هستم که امروز علی‌رغم تعدد جلسات و برنامه‌ها در خدمت شما هستم و افتخارم همین خدمتگزاری در حوزه فرهنگ و هنر است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نکته مهم بعدی اینکه اصلاً به شایعات برای ادغام موسسه اهمیت ندهید، هرگز این موسسه با جایی ادغام نخواهد شد و حسب تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادغام از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شده است. موسسه هنرمندان پیشکسوت گنجینه‌ای بزرگ و با اهمیت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. افق و آینده‌ای روشن برای این موسسه و اعضای آن در دولت مردمی سیزدهم متصور هستم.

با آبروی هنرمندان بازی نکنید/ تکذیب ادغام موسسه هنرمندان پیشکسوت

داریوش ارجمند، عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت هم در این مراسم گفت: حرف‌ها همه زده شده است. من حرف خاصی ندارم جز یک مشت تشکر و سپاسگزاری. از آقای افضلی به خاطر در اختیار گذاشتن این فضای زیبا که روح ما را جلاء می‌دهد و از همه کسانی که به هر نحوی از موسسه حمایت می‌کنند به ویژه وزیر محترم ارشاد و معاون هنری وزیر بابت حمایت‌های بی‌دریغشان. البته از آقای اسلامی هم بابت پایان دادن به شایعات ادغام تشکر می کنم.

ارجمند ادامه داد: اعضای این موسسه هرکدام به واسطه نیم قرن تجربه و تخصص هنری باعث شده‌اند که موسسه‌ای متمایز و خاص در این ۱۰ سال شکل بگیرد و مطمئناً نمونه‌ای مشابه آن در این کشور نخواهیم داشت و همین موضوع موجب ایجاد طمع و راه افتادن شایعات مبنی بر ادغام می شود که خدا را شکر با درایت وزیر محترم جلوی این شایعات گرفته شد.

در انتها هنرمندان یک به یک به ترتیب روز تولد خود روی صحنه رفتند و لوح و هدیه تولد خود را دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.