شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

سخنگوی انجمن سینماداران:

در صورت رعایت نشدن امنیت لازم «سینماداران» بیشتر از هرکس دیگری در کنار «تهیه کننده فیلم» ضربه می‌بیند

سالن سینما

سینماپرس: سخنگوی انجمن سینماداران می‌گوید برای امنیت بیشتر هنگام اکران فیلم‌ها، باید از کد امنیتی استفاده کرد اما تهیه‌کنندگان به دلیل هزینه بالا در این زمینه اقدامی نمی‌کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در گفتگو با مهر درباره معضل قاچاق فیلم‌های سینمایی از روی پرده سینما گفت: پیش از هر چیز باید بگویم فیلم‌هایی که از روی پرده فیلمبرداری می‌شود، چون صدا با تصاویر آن یکی نیست آن چنان قابل بهره‌برداری نیست و خوشبختانه کیفیت لازم را ندارند. اما برای اینکه بخواهیم از روند فیلمبرداری از روی پرده در سالن‌های سینمایی جلوگیری کنیم باید از روش‌های مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ایمن‌ترین روش‌های موجود در این زمینه، از زمانی مورد توجه قرار گرفت که فیلم‌های سینمایی دیجیتالی شدند. در این راستا برای امنیت بیشتر فیلم‌ها، با هر هاردی که برای هر سالن سینما ارسال می‌کنند باید یک کد صادر شود و به انجمن سینماداران اعلام کنند که هر کد برای کدام سینما است تا در صورتی که فیلمی بیرون بیاید، بتواند به راحتی قابل پیگیری باشد.

سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: در چنین شرایطی سالن داران نسبت به قبل حساس شده و مانع از لو رفتن فیلم توسط سالن خود می‌شوند، اما با توجه به اینکه این امر هزینه بر بوده و صدور هر کد برای هر سینما تا آنجا که می‌دانم نزدیک به ۵ میلیون تومان هزینه دارد، تهیه کنندگان تمایلی به چنین کاری ندارند. اما بی شک مهمترین راه برای حل این مشکل، فعال کردن کد امنیتی است.

وی توضیح داد: خوشبختانه با کمرنگ شدن سطح شیوع کرونا در کشور، از ابتدای سال جاری سینماها تقریباً به حالت سابق خود بازگشته‌اند به همین دلیل توانسته‌ایم نیروهای قدیمی خود را بکار گرفته و به نیروهای کنترل در سالن‌ها تاکید کرده‌ایم در صورت بروز چنین اتفاقاتی، تبعات بدی برای آنها خواهد داشت. در کنار آن حساسیت چنین موضوعی در انجمن سینماداران مورد توجه قرار گرفته و به همه سینماها ابلاغ شده تا در صورت رعایت نشدن امنیت لازم، سینماداران بیشتر از هرکس دیگری در کنار تهیه کننده فیلم ضربه می‌بیند.

این سینمادار بین کرد: اتفاق عجیب دیگری که می‌تواند به مساله قاچاق فیلم‌های سینمایی دامن بزند، بحث اکران‌های سیار است. این طرح اکران جدای آنکه به سینما ضربه می‌زند به راحتی فیلم‌ها را در دسترس قرار می‌دهند تا نسخه‌های قاچاق آن خارج شود. اما نباید فراموش کرد که قاچاق فیلم از طریق مختلف امکان‌پذیر است و به راحتی نمی‌توان ثابت کرد چگونه انجام شده است.

وی به نمایندگی از انجمن سینماداران توضیح داد: توجیه لازم در این زمینه صورت گرفته و به نیروهای کنترل سینماها اعلام شده که در هنگام نمایش فیلم باید در سالن سینما حضور داشته باشند تا مانع چنین اتفاقاتی شوند. تاکید می‌کنم که ما حافظ منافع تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.