چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

مهران نائل:

حال سینما خوب نیست/خانواده‌ها سینما را از سبد کالای خود حذف کرده اند زیرا دغدغه های دیگری دارند که برایشان از سینما بسیار مهمتر است

سالن سینما؛ گیشه سینما

سینماپرس: مهران نائل بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: امروز سینما دیگر در سبد مصرفی خانوار قرار ندارد زیرا دغدغه تماشای فیلم کاملا از ذهن مخاطبان خارج شده است.

به گزارش سینماپرس، مهران نائل در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی برای حضور در سینما و تلویزیون چندین پیشنهاد داشته‌ام اما هنوز هیچکدام قطعی نشده تا بتوانم در مورد آنها چیزی بگویم.

وی با اشاره به حضور خود در تئاتر اضافه کرد: سال جاری بیشتر زمانم را مشغول بازی در تئاتر بودم، اسفند ماه سال گذشته و فروردین سال جاری نمایش «بچه» به کارگردانی افسانه ماهیان را روی صحنه داشتم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد و توانست مخاطبان فراوانی داشته باشد.

نائل درباره موفقیت‌های بین المللی نمایش «بچه» تاکید کرد: این نمایش اردیبهشت ماه سال جاری در جشنواره تئاتر مونیخ حضور داشت و آبان ماه هم در ادامه حضور بین المللی خود برای حضور در جشنواره تئاتر برلین راهی کشور آلمان می شود.

با سریال «بچه محل» به تلویزیون می‌آیم

بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به حضورش در سریال «بچه محل» افزود: نزدیک به یکسال گذشته را مشغول بازی در سریال «بچه محل» به کارگردانی وحید امیرخانی بوده ام، فیلمبرداری این اثر همچنان ادامه دارد و به گمانم حداقل تا اوایل پاییز مشغول این پروژه خواهم بود.

نائل درباره احتمال حضورش در جشنواره فیلم فجر سال جاری اضافه کرد: طبیعتا دوست دارم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم اما هنوز اثری برای بازی پیشنهاد نشده است. اما در عرصه سینما آثار اکران نشده و بلاتکلیف زیادی دارم که در صف اکران هستند.

وی درباره دلیل کاهش محسوس مخاطبان سینما در سال جاری تاکید کرد: از نظر من همه چیز شبیه یک زنجیره است، اگر امروز مخاطب سینما افت کرده صرفا معطوف به یک دلیل نیست و مجموعه ای از مشکلات باعث چنین اتفاقی شده است. از طرفی گرانی بلیت، از سویی ادامه کرونا و همچنین کیفیت محصولات از جمله دلایل این اتفاق هستند.

نائل وضعیت سینما را اینگونه تشریح کرد: به نظر من سینما دیگر دغدغه جامعه نیست، خانواده‌ها سینما را از سبد کالای خود حذف کرده اند زیرا دغدغه های دیگری دارند که برایشان از سینما بسیار مهمتر است.

نائل: سینما به طور کامل از سبد کالایی خانواده حذف شده است

بازیگر فیلم «بیرو» در همین رابطه ادامه داد: اوضاع تولید در سینما هم اصلا خوب نیست، زیرا سینما شرایط اقتصادی بدی دارد و ورود سرمایه بخش خصوصی بی بازگشت و به دور از صلاح است. سینما باید بازگشت سرمایه داشته باشد تا بتواند رشد کند، اما متاسفانه سینمای امروز اینگونه نیست.

وی در همین راستا افزود: امیدوارم روزی شرایط سینما بهتر شود، واقعیت امر بهبود کیفیت محصولات نکته بسیار مهمی است که می تواند سینما را از این بحران خارج کند. همواره باید امید داشت اما اگر کمی مدیریت درست داشته باشیم این امید واقعی و عملی خواهد شد.

نائل درباره گیشه سینما در سالهای گذشته اظهار کرد: به فرض یک فیلم چهل میلیارد فروخته باشد، در ابتدا اینکه این عدد یعنی نزدیک به یک و نیم میلیون بلیت خریداری شده که در برابر جمعیت هشتاد میلیونی کشور هیچ نیست، از سویی حتی اگر چهل میلیارد تومان را عددی بزرگ تصور کنیم باز هم فروش خوبی نبوده است.

وی در همین رابطه افزود: امروز با چهل میلیارد تومان می تواند یک واحد مسکونی خرید، شما فکر کنید سینمای ما در وضعی قرار دارد که پرفروش‌ترین فیلمش به اندازه یک واحد مسکونی خوب می فروشد. این یعنی حال سینما خوب نیست، تازه اگر فیلم های دیگر چرخه اکران را در فروش بررسی کنیم اوضاع بسیار بدتر هم هست.

نائل درباره قوانین جدید پروانه نمایش در تئاتر خاطرنشان کرد: به نظر من هر بخشی از جامعه نیازمند قوانین است و من با وضع قوانین درست مشکلی ندارم اما برخی مواقع برخوردهای سلیقه ای به تئاتر که هنر آسیب پذیری است ضربات جبران ناپذیری می زند، امیدوارم خردی جمعی و درست بر فضای تئاتر حاکم شود با نهایتا یک روز دوران خوب تئاتر را هم تجربه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.