چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

فروش سینماها در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش فروش ۳۸ درصدی گیشه

سالن سینما؛ گیشه سینما

سینماپرس: جدول فروش هفتگی سینمای ایران با صدرنشینی دوباره «انفرادی» و افزایش ۳۷ درصدی رقم کل گیشه همراه بود.

به گزارش سینماپرس، گیشه سینمای ایران در هفته سوم تیرماه، با یک جهش همراه شد.

بر اساس اطلاعاتی که سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) در دسترس کاربران قرار داده است، در این هفته از چهارشنبه ۱۵ تیرماه تا سه‌شنبه ۲۱ تیرماه، مجموع مخاطبان سینمای ایران حدود ۴۰۹ هزار بلیت بود که گیشه‌ای ۱۱ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومانی را رقم زد. این عدد نسبت به فروش ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومانی هفته گذشته، نشان از افزایش انفجاری ۳۸ درصدی دارد.

بخشی از این افزایش فروش را می‌توان ناشی از تعطیلی روز یکشنبه ۲۰ تیرماه به مناسبت عید قربان دانست که در آن، گیشه رقم ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومانی را ثبت کرد که از یکشنبه هفته گذشته، یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان بیشتر بود. همچنین بخش دیگری از این رقم را نیز احتمالا باید به حساب فروش جالب توجه فیلم «تی‌تی» گذاشت که در این هفته، اکران خود را آغاز کرد. ۶۳۱ میلیون تومان از این رشد نیز به افزایش فروش سه فیلم «انفرادی»، «علف‌زار» و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» مربوط است که تنها آثار روی پرده بودند که در این هفته، با افزایش رقم فروش هفتگی مواجه شدند.

در این هفته صدر جدول فروش برای یازدهمین هفته متوالی به فیلم سینمایی «انفرادی» ساخته سیدمسعود اطیابی اختصاص یافت؛ با فروش ۱۱۸ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳ میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان. این فیلم با این ارقام به نزدیکی ۴۶ میلیارد تومان رسید و از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار مخاطب عبور کرد. ۲۹ درصد مخاطبان سینمای ایران در این هفته، فیلم «انفرادی» را تماشا کردند.

فیلم سینمایی «تی‌تی» اثر آیدا پناهنده در اولین هفته نمایش خود، گیشه مناسبی دشت کرد و ۹۵ هزار قطعه بلیت معادل ۳ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان فروخت. این فیلم توانست با فروش ۴۴٫۵۳ صندلی در هر سانس، به اولین فیلمی تبدیل شود که در این شاخص، از فیلم «انفرادی» پیش می‌افتد. هرچند دو سانس رایگان فیلم‌های «هناس» و «بدون قرار قبلی» باعث شد در نهایت این دو فیلم از نظر میانگین صندلی‌های فروخته‌شده در هر سانس، از «تی‌تی» هم پیش بیفتند. فیلم آیدا پناهنده در نهایت ۲۳ درصد مخاطبان این هفته سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

«علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی در هفتمین هفته اکران بالاخره از رتبه دوم جدول پایین آمد و به رتبه سوم قناعت کرد. این فیلم ۴۸ هزار قطعه بلیت فروخت که گیشه‌ای یک میلیارد و ۷۳۴ میلیون تومانی را برای آن رقم زد. روی ۱۲ درصد از بلیت‌های به‌فروش‌رسیده سینمای ایران در این هفته، نام «علف‌زار» درج شده بود.

«چند می‌گیری گریه کنی ۲» ساخته علی توکل‌نیا به عنوان چهارمین فیلم جدول فروش هفتگی سینمای ایران، در این هفته ۲۶ هزار قطعه بلیت به ارزش ۸۲۶ میلیون تومان فروخت. این فیلم توانست ۲۲ درصد صندلی‌های خود را در هر سانس پر کند که در نهایت، باعث شد ۶٫۴ درصد از بلیت‌های فروخته‌شده این هفته را به خود اختصاص دهد.

در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی، «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی قرار گرفت که با فروش ۲۰ هزار قطعه بلیت، ۶۲۴ میلیون تومان از گیشه به دست آورد. پر شدن ۲۴ درصد صندلی‌های این فیلم در هر سانس، نتیجه حضور ۴٫۸ درصد از مخاطبان هفته سینمای ایران در سالن‌های نمایش‌دهنده این فیلم بود.

«هناس» اثر حسین دارابی رتبه هفتم گیشه هفتگی را در این هفته به دست آورد؛ با فروش ۴۶ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳۶۳ میلیون تومان. این فیلم با بهره‌مندی از دو سانس رایگان دیشب، ۴۵ درصد صندلی‌های هر سانس خود را پرشده دید که در نهایت سهم ۱۱ درصدی آن از مخاطبان هفته سینمای ایران را رقم زد.

«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، با فروش ۸ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲۸۵ میلیون تومان در جایگاه هشتم گیشه هفتگی سینماها قرار گرفت. این فیلم در سومین هفته اکران، با افت ۲۹ درصدی میزان فروش نسبت به هفته گذشته، ۱۳ صندلی را در هر سانس فروخت. ۲ درصد مخاطبان این هفته سینماها به تماشای «زالاوا» نشستند.

«بدون قرار قبلی» اثر بهروز شعیبی با بهره‌مندی از دو سانس رایگان دیشب، در این هفته ۲۵ هزار مخاطب داشت که فروشی ۲۲۳ میلیون تومانی را برای این فیلم رقم زدند و این فیلم را در رتبه هشتم جدول فروش قرار دادند. این اثر با میانگین ۴۷ صندلی پر در هر سانس، از این نظر رکورددار شد و در نهایت ۶ درصد از بلیت‌های هفته سینمای ایران را به خود اختصاص داد.

به جز «تی‌تی»، دو فیلم دیگری که در این هفته اکران شدند، شرایط مناسبی در اکران پیدا نکردند. «بازیوو» ساخته امیرحسین قهرایی ۷ هزار قطعه بلیت به ارزش ۲۱۲ میلیون تومان و «پیتوک» به کارگردانی سیدمجید صالحی ۱۶۰۰ قطعه بلیت به ارزش ۵۷ میلیون تومان فروختند تا در رتبه‌های نهم و چهاردهم جدول فروش هفتگی قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.