چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان/۷

فروزش: جشنواره کودک نمی تواند سینمای کودک را زنده کند/ مدیران جدید احتمالاً سینمای کودک را در تنگنای بیشتری قرار خواهند داد!

آیین بزرگداشت «کامبوزیا پرتوی» و «ابراهیم فروزش»

سینماپرس: ابراهیم فروزش کارگردان پیشکسوت سینما در خصوص تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان گفت: آنچه مبرهن و واضح است اینکه جشنواره کودک نمی تواند سینمای کودک را زنده کند؛ اصلاً وقتی فیلم های کودک و نوجوان تولید نشده اند و میزان آثار به حدی نیست که بتوان جشنواره ای برگزار کرد چه اصراری است که ما جشنواره برگزار کنیم؟

کارگردان فیلم های سینمایی «کلید» و «خمره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینمای کودک رو به افول کامل است و این حقیقتی است که همه فعالان این حوزه و مدیران باید نسبت به آن آگاه باشند. البته این بحران جدید نیست؛ بحرانی است ریشه دار که سال های متمادی است مرتب در مورد آن می شنویم.

وی ادامه داد: مشکل ما در سینمای کودک تنها به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان مربوط نمی شود؛ معضل ما تولید است. معضل ما مدیرانی است که در این سال ها مرتب عوض شدند و هر کدامشان قول های زیبایی دادند و به قول های خود عمل نکردند. مسأله ما سلیقه مدیران است که در سینمای کودک دخیل شده و هر مدیری دنبال آن است تا تفکر خود را در این سینما حاکم کند.

فروزش تصریح کرد: در این سال ها همه مدیران کاری کردند که سینمای کودک به جای جلو رفتن روز به روز بیشتر به عقب رانده شود. بخش خصوصی که به کل این سینما را کنار گذاشته است چرا که باید تقاضایی باشد تا عرضه ای صورت بگیرد و وقتی تقاضایی نیست هیچ عقل سلیمی دست به تولید نمی زند.

این سینماگر در پایان این گفتگو متذکر شد: در این سال ها فیلم های ارزشمند و سنگین سینمای کودک و نوجوان مورد توجه قرار نگرفتند؛ به علاوه ما از نظر محتوا و سیاست گذاری به شدت در مضیقه هستیم و مدیران جدید احتمالاً سینمای کودک را در تنگنای بیشتری قرار خواهند داد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.