دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان/۲

بهبودی فر: فردی که به تازگی برای دبیری جشنواره فیلم کودک منصوب شده چه قرابتی با سینمای کودک و نوجوان دارد؟/ سینمای کودک مظلوم و مهجور است!

 رحیم بهبودی فر

سینماپرس: رحیم بهبودی فر کارگردان سینما در خصوص تداوم تصمیمات غلط در سینمای بحران زده کودک و نوجوان گفت: مهمترین پرسشی که برای بنده به عنوان یک سینماگر به وجود آمده این است فردی که به تازگی برای دبیری جشنواره فیلم کودک منصوب شده چه قرابتی با سینمای کودک و نوجوان دارد؟

کارگردان فیلم های سینمایی «آدم آهنی» و «هشتگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه سینمای کودک مظلوم و مهجور است و هیچ کس نیست که به فریاد آن برسد و هر کس با اعمال سلیقه هر کاری بخواهد با این گونه سینمایی انجام می دهد.

وی ادامه داد: در حالی که مدیران سینمایی دولت جدید هنوز سیاست های خود را در حوزه سینمای کودک و نوجوان عیان نکرده اند و آن را با سینماگران و رسانه ها در میان نگذاشته اند چه معنایی دارد که دست به انتخاب دبیر زده اند؟ آیا دبیر نباید به فراخور سیاست ها تعیین شود؟

بهبودی فر خاطرنشان کرد: نکته قابل تأمل آنجا است که از مدت ها قبل شنیده می شد قرار است جشنواره فیلم های کودک و نوجوان برای همیشه ملغی شده و یا نهایتاً به صورت ۲ سالانه برگزار شود؛ حالا چرا و چگونه برای این رویداد که فیلم قابل تأملی هم برایش ساخته نشده دبیر در نظر گرفته اند پرسشی است که مدیران سینمایی باید پاسخگوی آن باشند!

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: من سینماگری هستم که همواره مناسبات خانوادگی و کودکان برایم مهم بوده و در فیلم هایم به این دو عنصر توجه جدی داشته ام و قطعاً علاقمند به تحول و رشد سینمای کودک هستم اما وقتی ما از سینمای کودک غافل شده ایم و توجهی به این مسأله نداریم که امروز در سطح جهان با چه دیدگاه و مبنایی به سینمای کودک نگاه می شود بهتر است برای آن جشنواره برگزار نکنیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.