یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

محمد فیلی:

هنرمندان زیادی در وضعیت بد اقتصادی هستند/امید بسیاری به سامان دادن اوضاع اقتصادی در دولت جدید دارم

محمد فیلی در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: یک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: فیلمنامه عنصر اصلی و پایه اساسی و اصلی یک فیلم و سریال است، اگر فیلمنامه خوب نباشد کارگردان و بازیگران هر قدر هم تلاش کنند نمی توانند به موفقیت چشم گیری برسند.

به گزارش سینماپرس، محمد فیلی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون مجموعه ‌فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر چند پیشنهاد در بهار سال جاری داشته‌ام و در حال مطالعه فیلمنامه‌های آنها هستم تا به امید خدا بتوانم برای حضور در آنها آماده شوم.

وی در همین رابطه ادامه داد: طی سالهای گذشته تعداد آثاری که به من پیشنهاد شده بسیار زیاد بوده است، اما بسیاری از نقشها برایم جذابیت ویژه ای نداشتند و از سویی تکرار در کارنامه کاری‌ام محسوب می‌شدند به همین دلیل از پذیرفتن آنها معذور بودم.

فیلی درباره المان‌های انتخاب نقش اضافه کرد: از نظر من با توجه به سالها فعالیت در عرصه بازیگری نقش باید برایم نکته جذاب و تازه‌ای داشته باشد که پیشتر تجربه نکرده باشم. باید بتوانم با کاراکتر ارتباط برقرار کنم و بدانم که مخاطب از تماشای آن لذت می برد.

محمد فیلی در همین راستا تاکید کرد: نکته مهم آنجاست که مردم از بازیگران توقع دارند، وقتی شما در آثار متفاوتی بازی می کنید، مخاطب قبول نمی کند که به راحتی یک نقش کم اثر و کمرنگ را بازی کنید، منظور من متر کردن نقش نیست اما میگویم اگر نقشی حتی یک سکانس هم دارد باید در فیلمنامه موثر باشد نه اینکه با حذف آن هیچ اتفاقی نیفتد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: معمولا در سینما نقشهای مهمی برای سنین من نوشته نمی شود، اکثریت نقشها پدر و پدربزرگ هستند که کیفیت حضورشان در اثر به قول معروف گذری است، به این صورت که اگر کاراکتر را حذف کنیم یا آن را به یک نابازیگر بدهیم تفاوتی ایجاد نمی کند. به همین دلیل است که من در سینما کم کار هستم و ترجیح می دهم سریال کار کنم.

فیلی: فیلمنامه عنصر اساسی و پایه اصلی یک اثر است

فیلی به مشکل همیشگی نبود فیلمنامه اشاره کرد و افزود: فیلمنامه عنصر اصلی و پایه اساسی و اصلی یک فیلم و سریال است، اگر فیلمنامه خوب نباشد کارگردان و بازیگران هر قدر هم تلاش کنند نمی توانند به موفقیت چشم گیری برسند اما اگر از همان ابتدا فیلمنامه خوب باشد، کارگردان دستش باز بوده و قدرت خلق کاراکتر به بازیگران داده می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» در همین رابطه افزود: به نظر من وقت آن رسیده تا از میان نسل جوان به دنبال فیلمنامه نویسان تازه نفس باشیم، نسل جوان با سینمای روز دنیا آشنا هستند و به همین واسطه به راحتی می توانند با شناخت ذائقه روز و براساس متدهای نوین اثر تولید کنند، شک نکنید اگر به این نسل اعتماد کنیم تحولی بزرگ در سینما پیش رو خواهیم داشت.

محمد فیلی با اشاره به وضعیت سخت معیشت هنرمندان خاطرنشان کرد: متاسفانه تهیه‌کنندگانی هستند که نسبت به عوامل و بازیگران کم لطفی دارند و حق و حقوق اولیه آن‌ها را نادیده می‌گیرند. هنرمندان زیادی در وضعیت بد اقتصادی هستند و باید به این قضیه رسیدگی شود. امید بسیاری به سامان دادن اوضاع اقتصادی و البته وضعیت بازیگران و هنرمندان در دولت جدید دارم. امیدوارم برای هنرمندانی که در وضعیت سخت با جان خود بازی می‌کنند و مشغول فعالیت هستند، توجه و عنایت شود و درد دل‌های آن‌ها هم شنیده و مشکلات آن‌ها رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.