دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

استمرار مسیر انفعال و وادادگی در بنیاد سینمایی فارابی/۳

صباغ زاده: در دوره جدید تحولاتی در بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته که منطقی نیست/ وظیفه فارابی حمایت از فیلم های فرهنگی با نگاه عدالت مندانه است

مهدی صباغ زاده در نشست تحلیلی «گام دوم سینما»

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص استمرار مسیر انفعال و وادادگی در بنیاد سینمایی فارابی گفت: در دوره جدید تحولاتی در بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته که به هیچ عنوان منطقی نیست؛ یکی از این تحولات این است که گویا آقایان تصمیم گرفته اند به جای حمایت از فیلم ها و فیلمسازان فرهنگی از فیلمنامه هایی با برخی نگاه های خاص و جریانات خاص حمایت کنند و به این ترتیب دست بخش اعظمی از اهالی سینما از کمک این نهاد خالی می ماند.

کارگردان فیلم های سینمایی «صبحانه ای برای دو نفر» و «آفتاب نشین ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اساس عملکرد بنیاد سینمایی فارابی بر این استوار است که به تولید فیلم های با ارزش فرهنگی کمک کند؛ اصولاً وظیفه فارابی حمایت از فیلم های فرهنگی با نگاه عدالت مندانه است اما متأسفانه بر اساس شنیده ها گویا قرار است دیگر این رویکرد در این نهاد وجود نداشته باشد.

این سینماگر با تأکید بر اینکه بنیاد سینمایی فارابی به هیچ عنوان نباید وارد سرمایه گذاری، مشارکت و حمایت از تولید فیلم های سینمای تجاری، کمدی و... شود اظهار داشت: این اتفاق به همان اندازه نادرست است که این نهاد بخواهد تنها از برخی فیلم ها با نگاه های خاص سیاسی حمایت کند و روی آن ها سرمایه گذاری داشته باشد.

صباغ زاده در پایان این گفتگو متذکر شد: در این شرایط نابسامان اقتصادی سینما و در زمانه ای که تورم و گرانی در جامعه بیداد می کند و تولید در سینما بسیار گران شده وظیفه فارابی حمایت از یکایک فیلمسازانی است که می خواهند فیلم های اندیشه ورز تولید کنند. فارابی باید از تولیدات فرهنگی و ارزشمند حمایت کند و نباید با سیاسی کاری تنها به برخی افراد و فیلمنامه های خاص توجه داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.