جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

دیدار رئیس سازمان سینمایی با استاندار کرمانشاه؛

خزاعی: می‌توان سینما را از تفریحات سالم و کم هزینه برای خانواده‌ها به شمار آورد!

سخنرانی محمد خزاعی در اولین جشن کارگردانان سینمای ایران

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر به استان کرمانشاه با استاندار این استان دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی در ادامه سفر یک روزه به استان کرمانشاه با بهمن امیری مقدم استاندار این استان دیدار کرد.

وی در این نشست، ضمن اشاره به وجود مشکلات اساسی در حوزه زیرساخت و آموزش و فیلمسازی در استان گفت: طی امروز ضمن بازدید از امکانات زیرساختی و سالن های سینمای استاندار دو نشست جداگانه با هنرمندان، سینماگران، فعالان سینمایی، هنرجویان ‌ فرهنگی گفتگو و تبادل نظر داشتیم و برای تقویت ظرفیت های سینمایی اعم از زیرساخت، تولید و مخاطب استان با مشکلاتی روبرو است و طبیعی است بنده و همکارانم برای حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

خزاعی: می‌توان سینما را از تفریحات سالم و کم هزینه برای خانواده‌ها به شمار آورد!

وی ادامه داد: کرمانشاه برغم محدودیت سالن های سینمایی‌ به لحاظ جذب مخاطب در مقام نهم در سطح کشور قرار دارد و این رقم نشان می دهد که مردم استان از مشتاقان سینما هستند.

به گفته وی، بر اساس آمار تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد از مردم مخاطب سینماها بوده اند که حداقل هشت درصد مخاطب ثابت سینماها هستند پس به نسبت جمعیت ۸۴ میلیون‌ و رونق تولیدات سینمایی و نیروی انسانی تحصیل کرده این آمار قابل تامل است و به هیچ وجه قابل مقایسه با کشوری مثل ترکیه هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: پس به ضرس قاطع می‌توان یکی از مشکلات اساسی سینما را کمبود مخاطب دانست و باید به این نکته اشاره کرد که تجهیز سینماها می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: با احیای سالن‌های سینما می‌توان چهار الی پنج درصد از مخاطبین را افزایش داد، کشور ترکیه با ۸۰ میلیون جمعیت دارای سه هزار سالن سینما بوده در حالی که ایران با ۸۰ میلیون جمعیت ۶۰۰ سالن سینمای فعال دارد.

خزاعی: می‌توان سینما را از تفریحات سالم و کم هزینه برای خانواده‌ها به شمار آورد!

خزاعی خاطر نشان کرد: طیف استانداردهای جهانی هر ۱۰ هزار شهروند به یک سالن سینما نیاز دارند. حال اگر شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار جمعیت را ملاک برخورداری از سالن سینما قرار دهیم‌ ۲۲۵ شهرستان با این تعداد جمعیت سالن سینمایی ندارند.

وی گفت: استان کرمانشاه نهمین استان کشور از لحاظ جذب مخاطب بوده و این گویای علاقه‌مندی مردم کرمانشاه به دیدن فیلم در سینماها است.

خزاعی‌ عنوان کرد: با ساخت هر فیلم سینمایی تعداد بسیار زیادی درگیر اشتغال شده و حتی ساخت یک فیلم کوتاه حداقل ۱۰ خانوار را درگیر می‌کند و با افزایش هرچه بیشتر تولید اشتغال هم افزایش پیدا کرده و رونق اقتصادی بیشتر می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سینمای ایران نیاز دارد به سه گانه «زیرساخت، تولید و مخاطب» فکر و ب نامه ریزی کند. ما در این حوزه سه گانه به راهبردهای تحول خواهانه نیاز داریم.

به گفته وی، تا زمانی که مبتلا به چالش های پیش پا افتاده و روزگی ها باشیم و در زمینه توسعه زیرساخت بویژه در استان های کن برخوردار فکر اساسی نشود، همچنین، در عرضه تحول در محتوا و نهضت تولید محتوا به شدت نیازمند ساختارها و افق های جدید هستیم. از توجه به گونه ها و ژانرها تا تولید نظریه و مکتب های سینمایی. در غیر این صورت گرفتار روزمرگی ها و مصرف کننده محتواهای تولید شده غربی خواهیم ماند.

خزاعی عنوان کرد: می‌توان سینما را از تفریحات سالم و کم هزینه برای خانواده‌ها به شمار آورد مدیومی‌ که هم سرگرمی و هم توامان آموزش و دانشگاه است.

خزاعی: می‌توان سینما را از تفریحات سالم و کم هزینه برای خانواده‌ها به شمار آورد!

وی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت و کمک در راستای جهش جریان فیلمسازی، توسعه ناوگان سینمایی، و گسترش رویدادهای نشاط آور عمومی و اجتماعی گفت: کرمانشاه به دلیل پیشینه تاریخی، ظرفیت‌های توریستی و نیروی انسانی خوب در زمینه فیلمسازی حق آن بیش از اینهاست و با عنایت به نگاه رهبری به این استان ما سربازان عرصه سینما و هنر هر کار و کمکی از دست مان بر آید در کنار دستگاه های اجرایی استان خواهیم بود.

در ادامه این دیدار بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری از استان کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی نام بردند که ما وظیفه داریم تلاش کنیم تا این چهره زیبای ایران اسلامی هر روز بیشتر خود را نمایان سازد.

وی با اشاره به حضور مستقیم استان در طول هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: هیچ استانی مانند کرمانشاه در جنگ تحمیلی حضور مستقیم نداشت زیرا از یکسو فرزندان مردم در جنگ حضور داشتند و از سوی دیگر خود مردم استان پشت جبهه ها، یاری رسان و کمک حال رزمندگان اسلام بودند.

خزاعی: می‌توان سینما را از تفریحات سالم و کم هزینه برای خانواده‌ها به شمار آورد!

امیری مقدم تصریح کرد: استان کرمانشاه بواسطه حضور مستقیم در جنگ تحمیلی، استان زجر کشیده ای است و همین موضوع باعث هدر رفتن بسیاری از فرصت ها برای توسعه و آبادانی کرمانشاه شده که همه باید برای جبران این عقب ماندگی ها تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی به مقاومت مردم شهرهای استان در برابر هجوم دشمن اشاره کرد و گفت: این مقاومت در کشور مثال زدنی است بطوریکه دومین شهر مقاوم کشور به شهر گیلان‌غرب اختصاص دارد و مردم این استان مانع از پیشروی و اجرای برنامه طراحی شده دشمن بعث در طول هشت سال جنگ از جمله عملیات مرصاد شدند.

استاندار کرمانشاه افزود: متاسفانه جنگ تحمیلی باعث شد که بسیاری از زیرساخت های توسعه ای و اشتغالزایی برای استان از بین برود و از سوی دیگر در طول هشت سال هیچ نوع سرمایه گذاری در استان انجام نشود.

وی اظهار داشت: این استان با وجود زخم های وارد شده در جنگ تحمیلی دارای بسیاری از ظرفیت های بسیار خوب در بخش های مختلف است که با توجه ویژه می توان این ظرفیت ها و پتانسیل ها را برای توسعه و عمران کرمانشاه بکار گرفت.

امیری مقدم تصریح کرد: با توجه به زخم ها و آسیب های باقی مانده در طول هشت سال جنگ تحمیلی، مردم این استان نیازمند توجه ویژه برای اجرای برنامه های نشاط آور و شادی بخش هستند و ما در استان آمادگی لازم را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف کشوری داریم و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم که در اجرای این جشنواره ها کرمانشاه را انتخاب کنند.

وی در پایان عنوان کرد: هر چقدر که برای رفع مشکلات مردم استان تلاش کنیم تنها گوشه ای از زحمات و تلاش های آنها را می توانیم، جبران کنیم و این مردم استحقاق زیادی برای داشتن استان زیبا و با نشاطی دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.