شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

در دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی وزارت امور خارجه مطرح شد؛

روند صدور روادید ورودی مهمانان خارجی جشنواره‌های مختلف تئاتر تسهیل می‌شود

تئاتر شهر

سینماپرس: دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیران جشنواره‌های معتبر و بین‌المللی تئاتر کشور با همزمان با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با هدف معرفی، تعامل و تبادل داشته‌های هنر نمایش ایران در جهان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، جلسه هم‌اندیشی مدیر کل هنرهای نمایشی با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با حضور رییس اداره همکاری‌های دینی، فرهنگی و ورزشی وزارت امور خارجه، مدیر بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی و دبیران دوازدهمین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک در اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

این دیدار در دفتر مدیر کل هنرهای نمایشی با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا دلخوش مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، رامین زارع رییس اداره همکاری‌های دینی، فرهنگی و ورزشی وزارت امور خارجه، مژگان وکیلی مدیر بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، محمود فرهنگ دبیر دوازدهمین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان، کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، هادی حجازی‌فر دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک برگزار شد.

این نشست یک رخداد موثر در جهت هم‌فکری و تعیین راهبردها و رفع مشکلات احتمالی برای حضور قوی و فرهنگ‌ساز تئاتر ایران و نیز تعامل با دیگر هنرمندان متعهد جهان و حضور آثار نمایشی آنان در جشنواره‌های مختلف تئاتر کشور محسوب می‌شود که برای اولین بار به میزبانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در دفتر مدیر کل هنرهای نمایشی صورت گرفت.

دست گرم وزارت امور خارجه در دستان تئاتر/ معرفی؛ تعامل و تبادل سه‌گانه حمایت از هنر نمایش ایران در جهان

در این جلسه درباره بخش بین‌الملل جشنواره‌ها بر موارد ذیل تاکید شد:

گستردگی حمایت‌های معنوی از طرف وزارت امور خارجه با رویکرد تحکیم روابط فرهنگی و هنری اداره کل هنرهای نمایشی با کشورهای خارجی- تسهیل بخشیدن در روند برقراری ارتباط و همکاری بین‌الملل با سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به جهت همکاری و برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره ها.

- همکاری مستقیم و مستمر رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی که برقراری این ارتباط ها با محوریت رویکرد دبیران جشنواره ها و اهداف آنان صورت می پذیرد.

- اطلاع‌رسانی گسترده فراخوان‌های جشنواره‌ها توسط وزارت امور خارجه به صورت مستمر و پیگیر در کشورهای خارجی و هدف.

- گستردگی حمایت‌های معنوی از طرف وزارت امور خارجه با رویکرد تحکیم روابط فرهنگی و هنری اداره کل هنرهای نمایشی با کشورهای خارجی.

- تسهیل در روند صدور روادید ورودی مهمانان خارجی جشنواره‌های مختلف تئاتر کشور.

در ادامه جلسه هرکدام از دبیران به تبیین و ارائه برنامه‌های خود در جشنواره پرداختند و درباره اهمیت بخش بین‌الملل در حوزه جشنواره‌های یاد شده با رویکردهای اختصاصی هر جشنواره به تبادل نظر پرداختند.

در پایان این دیدار کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به‌عنوان میزبان جلسه درباره اهداف جشنواره‌ها و ضرورت تعاملات فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی در زمینه هنرهای نمایشی صحبت و تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.