چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

خانه سینما؛ حمایت صنفی یا وادادگی؟ /۱

اشتباه وزارت ارشاد در عدم نظارت بر عملکرد خانه سینما/ رضا: آقای خزاعی ۳ بار علیه رفتار غیرقانونی خانه سینما به شما نامه نوشتم چرا پاسخ ندادید؟

زینت رضا

سینماپرس: زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه با انتقاد از وضعیت اسفبار حاکم بر سینمای ایران به ویژه معضلات جدی صنوف و رفتار شاه نشینان خانه سینما گفت: متأسفم که باید عنوان کنم گویا نهاد اداری سالم در حوزه فرهنگ و هنر وجود ندارد که اگر وجود داشت هیچ گاه مثل امروز اهالی سینما عاجز و درمانده نمی شدند!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همین مسأله صنف و سندیکا در کشور ما با سایر کشورهای دنیا در تضاد جدی است. در سایر کشورها صنوف پشتوانه سیستماتیک دارند؛ اگر شخصی مسئولیتی را می پذیرد یک سندیکایی پشتوانه اش است و بر اساس آن پشتوانه کارش را شروع می کند و به پیش می رود اما افراد در کشور ما هیچ پشتوانه ای برای انجام امور صنفی ندارند و بالعکس از پشت سر به آن ها خیانت نیز می شود.

این سینماگر ادامه داد: وقتی بنده به عنوان یک فردی که سال ها اداره امور صنفم را در دست داشتم با رفتار غیرقانونی که نوعی خیانت محسوب می شود مواجه می شوم چطور می توانم برای ادامه کارم امید داشته باشم؟ چه کسی مرا حمایت می کند تا بتوانم همان مسیر درست گذشته ام را ادامه دهم؟

رضا سپس با اشاره به ماجرای تأسیس یک صنف موازی انجمن منشیان صحنه و برخی رفتارهای غیرقانونی که با حمایت افرادی خاص علیه شخص او صورت گرفته اظهار داشت: در همین راستا من ۳ شکایت به مراکز حراست متعدد ارائه دادم اما حتی یک جواب به من ندادند. من حتی به هیأت مدیره خانه سینما نامه نوشتم و از آن ها تقاضا کردم جلسه ای عاجل برای رسیدگی به این مسأله تشکیل بدهند اما آن ها این کار را هم نکردند.

وی افزود: مدت ها در وزارت ارشاد که مرکز بالاتر از خانه سینما است در رفت و آمد بودم و مستندات زیادی را به آن ها دال بر غیرقانونی بودن تأسیس صنف موازی منشیان صحنه ارائه کردم اما هیچ نتیجه ای نگرفتم و کسی پاسخگوی من نبود.

این فعال صنفی تصریح کرد: در این میان بدنه سینما قربانی ماجرا هستند؛ اهالی سینما قربانی مصوبات برخی افراد خاص می شوند! وقتی هیأت مدیره قانونی را بدون اطلاعات درست تصویب می کند بازتاب بعد از آن گریبان گیر قشر ضعیف صنوف سینمایی می شود و آن ها از همه جا رانده و مانده می شوند.

رضا تأکید کرد: بیچاره اهالی سینما هستند که در این وانفسا نه کار و شغل دارند نه بیمه بیکاری و حتی برخی از آن ها یا تعدیل شده اند یا دیگر خدمات صنفی به آن ها ارائه نمی شود. تکلیف این افراد چیست؟ باعث شرمساری است که باید بگویم برخی اهالی سینما این روزها از مشکلات پیچیده زندگی شان به مصرف قرص اعصاب روی آورده اند و حتی سابقه بستری شدن در مراکز روانی را دارند؛ برخی سکته کرده اند و برخی کنترل زندگی از دست شان خارج شده است. سینما تا کی باید قربانی بی کفایتی برخی مدیران ضدصنفی را بدهد؟

وی در پایان این گفتگو با انتقاد از رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت:آقای خزاعی ۳ بار علیه رفتار غیرقانونی خانه سینما به شما نامه نوشتم چرا پاسخ ندادید؟ شما باید بدانید معضلات سینما با حرف زدن درست نمی شود و عمل می خواهد! شما به بنده نوعی پاسخ بدهید و بگویید اشتباه می کنم، اما پاسخ بدهید! البته شما خوب می دانید اشتباه از وزارت ارشاد صورت گرفته که نظارتی بر عملکرد خانه سینما ندارد. شما را به خدا پاسخگو باشید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.