سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

کوروش تهامی:

هنوز سینما به وضعیت عادی بازنگشته است/سینما هنوز از شوک کرونایی خلاص نشده!

کوروش تهامی*

سینماپرس: کوروش تهامی گفت: متاسفانه افتتاحیه فیلم سلفی با دموکراسی با تعطیلات به دلیل آلودگی هوا و ریزگردها همراه شد، همین عاملی بود تا این فیلم در بهترین زمان اکران خود دستخوش چند روز تعطیلی شود. اتفاقی که شروع خوبی را برای اکران این فیلم رقم نزد.

به گزارش سینماپرس، کوروش تهامی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر چندین پیشنهاد حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی را دارم. در این میان دو پیشنهاد سینمایی جدی دارم که در حال خوانش فیلمنامه و مذاکرات نهایی هستم.

وی در همین رابطه ادامه داد: علاوه بر آن در حال حاضر اکران فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی علی عطشانی را در چرخه اکران دارم، به شخصه از کیفیت این فیلم راضی هستم و نظرم فیلمی کاملا قابل دفاع است، این نوع از سینما کاملا به تنوع ژانر کمک کرده و نیاز امروز سینما است.

تهامی

تهامی: سلفی با دموکراسی دچار فیلمسوزی چرخه اکران شد

تهامی پیرامون عدم موفقیت «سلفی با دموکراسی» در گیشه اظهار کرد: متاسفانه افتتاحیه فیلم سلفی با دموکراسی با تعطیلات به دلیل آلودگی هوا و ریزگردها همراه شد، همین عاملی بود تا این فیلم در بهترین زمان اکران خود دستخوش چند روز تعطیلی شود. اتفاقی که شروع خوبی را برای اکران این فیلم رقم نزد.

وی با نقد وضعیت اکران آثار سینمایی اضافه کرد: متاسفانه هنوز سینما به وضعیت عادی بازنگشته است، تعداد زیادی از آثار در چرخه اکران قرار دارند و به غیر چند مورد اکثریت آنها وضعیت بدی را سپری می‌کنند. به نظر من این شرایط نیازمند یک برنامه ریزی درست است تا بتوانیم بار دیگر سینما را روی مداری درست قرار دهیم.

تهامی در همین رابطه تاکید کرد: سلفی با دموکراسی دچار فیلمسوزی شد، این اتفاق برای بسیاری از آثار هم افتاده و مختص به این فیلم نیست. آنچه مسلم است اینکه اکران بیشتر آثار دردی دوا نمی‌کند. سینما هنوز از شوک کرونایی خلاص نشده و کاهش هر روزه مخاطبان به خوبی نشان می‌دهد که اکران در سینما هنوز بیمار است.

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» با اشاره به سایر آثاری که در صف اکران دارد تاکید کرد: در حال حاضر فیلم سینمایی «دختر ایران» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری را در انتظار اکران دارم، این فیلم حال و هوای خاصی دارد و به نوعی تاریخ معاصر را در قالبی دراماتیک و عاشقانه روایت می‌کند. منتها شرایط برای اکران این اثر مهیا نیست.

کوروش تهامی در همین رابطه خاطرنشان کرد: علاوه بر «دختر ایران»، فیلم سینمایی «کوزوو» دیگر فیلمی است که هنوز از من اکران نشده است. به طور کلی نزدیک به شش فیلم دارم که اکران نشده اند اما نمی‌توان به سازندگان آن خرده گرفت زیرا اکران در شرایط فعلی تنها به شکست ختم می شود. پس باید برای وضعیتی بهتر در چرخه اکران انتظار کشید.

تهامی

گفتنی است «کوروش تهامی» بازیگر سینما و تلویزیون که سالها در نقش های مختلفی به ایفای نقش پرداخته امسال با فیلمی کمدی راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد تا شانس خود برای کسب نخستین سیمرغ بلورین کارنامه کاری خود را بیازماید.

تهامی پیش از این کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی به رنگ ارغوان شده است، همچنین وی کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سینمایی رگ خواب در نوزدهمین جشن خانه سینما شده اما تاکنون هیچکدام از این جوایز را کسب نکرده است، بهترین بازیگری از جشن حافظ مهمترین جایزه سینمایی تهامی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.