دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

لزوم ریل گذاری برای حضور در عرصه جهانی/۲

آقامحمدیان: سازمان سینمایی باید مانع تولید فیلم های سیاه اجتماعی شود/ وقتی فیلم های سیاه تولید می شود نمی توانیم جشنواره های خارجی را برای نمایش آن ها محکوم کنیم!

شفیع آقامحمدیان در دومین روز پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص سیاه نمایی برخی فیلمسازان علیه کشور و لزوم ریل گذاری مدیران سینمای ایران برای حضور در عرصه جهانی گفت: ما از سرچشمه باید کنترل جدی داشته باشیم و نگذاریم خوراک برای جشنواره های غربی تولید شود؛ سازمان سینمایی باید مانع تولید فیلم های سیاه اجتماعی شود و تا زمانی که این نوع فیلم ها مجوز ساخت می گیرند قطعاً ما شاهد نمایش آن ها در جشنواره های داخلی و خارجی خواهیم بود.

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی خودمان فیلم های سیاه تولید می کنیم نمی توانیم جشنواره های خارجی را برای نمایش آن ها محکوم کنیم چرا که این فیلم سیاه در کشور ما تولید شده و جشنواره های غربی هم بر اساس سیاست های ضد ایرانی شان این نوع فیلم ها را نمایش می دهند.

وی ادامه داد: ما نباید بگذاریم آب بر زمین بریزد چرا که طبیعی است آبی که روی زمین ریخته را به هیچ عنوان نمی توانیم جمع کنیم! فیلمی که از سازمان سینمایی مجوز ساخت می گیرد و تولید می شود دیگر سازمان سینمایی صاحب آن نیست و عوامل فیلم هستند که تصمیم می گیرند فیلم شان را به جشنواره های خارجی بفرستند یا برای اکران جهانی آن تلاشی داشته باشند یا نه!

آقامحمدیان با تأکید بر اینکه سال ها است ما در سینمای ایران شاهد تولید فیلم های سیاه نما به اسم سینمای اجتماعی هستیم تصریح کرد: تنها راهی که می توان بساط این گونه فیلم ها را برای همیشه جمع کرد برخورد جدی و قهری با کسانی است که می خواهند با این آثار ایران را سیاه نشان بدهند. سازمان سینمایی هرگز نباید اجازه دهد چنین فیلم هایی تولید و عرضه شوند.

این سینماگر متذکر شد: نباید بگذاریم کنترل از دست مان خارج شود؛ امثال فیلم های «تاپ گان» یا «عنکبوت مقدس» به دلیل آنکه در خارج از کشور و با سرمایه خارجی ها تولید شده و می شوند از کنترل ما خارج هستند اما ما باید روی سایر فیلم ها که در سینمای ایران به اسم سینمای اجتماعی تولید می شوند مقابله کنیم تا شاهد نشان دادن چهره ای مخدوش از جامعه امروز کشور نباشیم.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: جشنواره های غربی خواستار فیلم های ضد ایرانی و دین گریز هستند و این ما هستیم که نباید اجازه دهیم چنین آثاری از طریق مجاری رسمی کشورمان تولید شوند ضمن آنکه باید تدبیری عاجل داشته باشیم و با سیاست گذاری روشن و هدف گذاری کلان دست به تولید انبوه آثار سینمایی بزنیم که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طی ۴ دهه گذشته نمایش دهند و با رایزنی فرهنگی این نوع آثار را در سطح جهان نمایش دهیم تا مردم دنیا با چهره واقعی و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.